niedziela, 21 kwietnia 2013

Zupa czosnkowa w dwóch odsłonach

ZUPA CZOSNKOWA ( 1)

Zupę czosnkową ( polewka czosnkowa) jadłam  w restauracji w Czechach a dokładniej   w Teplicach gdy zwiedzaliśmy Skalne Miasto.Tam,  nie za bardzo był wybór potraw wegetariańskich.Byliśmy zmarznięci, więc na rozgrzewkę zamówiliśmy zupę czosnkową i buritos z cukinią.
Pierwszy raz jadłam  zupę czosnkową, trochę byłam zawiedziona moje wyobrażenie było inne. Ale najważniejsze, że była gorąca i nawet smaczna, malutko jak to w restauracji.

SKŁADNIKI
* 2 szkl.  bulionu warzywnego
*1 ziemniak pokrojony w plastry
*4 plasterki marchewki
* czosnek pokrojony w plastry(4 duże ząbki)
*sól i pieprz  do smaku
Wszystkie składniki gotujemy i na końcu przyprawiamy.
....





...............................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................................
ZUPA CZOSNKOWA(2)

Przepis znalazłam na stronie Przepisy Lidla.Szybka w wykonaniu i smaczna.
SKŁADNIKI
* 6 ziemniaków
*2 główki czosnku( ja dałam 3)
* sól i pieprz do smaku
* 1 l wody
* listek laurowy
* masło( u mnie oliwa)
Oliwę lub masło rozgrzać na patelni, wrzucić pokrojone w plastry ziemniaki  i dodać ząbki czosnku.
Całość przełożyć do garnka, zalać 1 l gorącej wody, dodać listek laurowy, sól i pieprz.
Gotować 30 minut, ( u mnie wystarczyło 15 min. dlatego,że ziemniaki były pokrojone w plastry) następnie wyjąć liść laurowy i wszystko zmiksować.
Podawać z grzankami  lub  chlebem, można posypać startym żółtym serem.U mnie zamiast sera - rukola, którą uwielbiam
Wychodzi piękna  i smaczna zupa krem.
Smacznego!

6 komentarzy:

  1. Wygląda super, a smakowała jeszcze lepiej,ale nie przemyślałam wyboru zupy czosnkowej na obiad, wiec pozniej straszyłam wszystkich dookoła :D
    moja siorka ostatnio dostała maila z takim czyms www.mojanowafigura.pl/blogerki, pomyslalam ze moze cie zainteresuje taki wyjazd do spa, bo wiem ze kochasz podroze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki,za miły komentarz, o ciekawa propozycja ale ja w konkursach nie mam szczęścia, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba tak czy siak warto spróbować, o ile się orientuję to nie trzeba dużo zrobić :)

      Usuń
    2. moim zdaniem powinnaś spróbować bo fajna okazja, kilka dni w SPA, sama bym wziela udział ale nie pisze sama bloga bo jakos nie mam do tego daru :(

      Usuń
  3. przyznam, ze musiałabym w domu sama zjeść taką czosnkową zupkę. bo mój mąż raczej za czosnkiem nie przeoada. Ale chętnie spróbuję sama:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nestii- polecam i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń