wtorek, 26 listopada 2019

Pierogi z kapustą pekińską.



Zielone warzywa tj. cukrowy groszek i mini cukinie podane z pierogami.
 Pierogi mają trochę inne nadzienie, z kapustą pekińską.
Mój  przepis sprawdzony i dopieszczony.

Ciasto na pierogi robię " na oko"
Składniki na ciasto
2 szklanki mąki
gorąca woda
1 łyżka masła( możesz pominąć)

Mąkę wsyp do dużej miski , dodaj masło i dolewaj stopniowo wodę jednocześnie zagniatając ciasto. Ciasto ma być miękkie.
Odstaw na parę minut aby odpoczęło.
Ciasto ma być elastyczne nie twarde!
Wałkuje placki i wykrawam małym kieliszkiem, zlepiam  jak pierogi. Pierogi mają być małe na jeden kęs. Mi wyszło z tej proporcji około 20 pierogów.

Farsz na pierogi
1/2  dużej kapusty pekińskiej
1 szklanka wywaru z warzyw
 olej lub masło ( 1 duża łyżka)
 sól i pieprz do smaku

Wykonanie
Kapustę kroimy drobno, smażymy 2-3 min. na oliwie, następnie dolewamy wywar i dusimy pod przykryciem do miękkości. 
 Farsz gotowy możemy nadziewać pierogi.
 Takie pierogi są łagodniejsze i smakują wyśmienicie.








4 komentarze:

  1. fajne ale chyba mega pracochlonne?

    OdpowiedzUsuń
  2. pierogi wymagają duuuużo pracy, ja robię więcej gdy mam czas i zamrażam. Gdy jest potrzeba mam jak znalazł:)

    OdpowiedzUsuń
  3. no tak, widziałam w markecie groszek cukrowy, był dość drogi, mini cukinii nie widziałam, są zwykłe te hiszpańskie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiem,że jest drogi ale ja trafiłam na promocje za 180g zapłaciłam
    0,79 zł ( pakowane w woreczki) zaś mini cukinie na tackach 0,99zł za 200g. :)

    OdpowiedzUsuń