niedziela, 6 czerwca 2010

zupa sojowa (obiad)

ZUPA SOJOWA
Taka zupę sojową jadłam w Opawie, była pyszna, smakowała wybornie więc poprosiłam o przepis.
SKŁADNIKI (na 5 litrów zupy
*5 litrów wody
*1 kg. ziemniaków
*4 łyż. mąki kukurydzanej
*2 łyż. gęstego sosu pomidorowego lub koncentratu
*1 łyż. płaska kurkumy
*1łyż. płaska przyprawy warzywnej
*1łyż. plaska pieprzu ziołowego
Możesz doprawić mlekiem sojowym oraz sosem sojowym do smaku.
* 2 puszki soi lub ugotowanej 2 szklanki.
*2 ząbki czosnku
WYKONANIE
Obieramy ziemniaki, kroimy w kostkę i gotujemy. Mąkę rozrabiamy z wodą i wlewamy do zupy( gdy ziemniaki są już miękkie), cały czas mieszając, gotujemy chwilkę, dodajemy resztę składników  ( ziarno soi  ugotowane lub z puszki,sos pomidorowy, kurkumę, pieprz, przyprawę warzywną, zmiażdżony czosnek, sos sojowy i mleko sojowe). Próbujemy, doprawiamy do smaku. Można posypać pietruszka , ja polecam koperek i pajdę chleba.
Opis jest bardzo dokładny ale zupa jest gotowa w 20 minut.
Koszt -ok. 6 zł




Gotowa zupa sojanka......... tak ja nazywam.
Mąka kukurydzaną, czosnek, kurkuma przyprawa warzywna ale może być tylko sól,pieprz ziołowy, gęsty sos pomidorowy ( polecam z kartonika)
Ok 1 kilograma ziemniaków
Soja w puszce, lepsza swoja gotowana ok. 2 szkl.
Ziemniaki ugotować...................wrzucić do gorącej wody, szybciej ugotujesz.
Mąkę kukurydzaną,mieszamy z zimna wodą, bardzo ładnie się rozpuszcza.
Wszystkie składniki dodać, zagotować, spróbować jeszcze doprawić wedle swojego gustu do smaku. Jedni lubią łagodną, inni bardziej pikantną.
SMACZNEGO!

10 komentarzy:

  1. a tej zupy to chyba strasznie dużo wychodzi? Dla 4 osób starczy z 1/2 porcji zrobić? bardzo mi się podoba przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. dużo zupy - to prawda ,u mnie są dokładki a jak zostanie to na kolacje dojadają, ale raczej jest już pusty garnek.......

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupa sojowa tylko w przepisie nie widzę co z tą soją?

    OdpowiedzUsuń
  4. "wszystkie składniki " - to właśnie też ziarna soi, może mało czytelnie , już poprawiam, pozdrawiam i dziękuję za komentarz.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niedawno kupiłam ziarna soi i z chęcią przetestuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam. Zupka wygląda bardzo smakowicie.☺ Mam zamiar zrobić ja w czwartek☺ i rozumiem ze przyprawy są mierzone łyżeczką? A mąka i przecier pomidorowy tez łyżeczka czy łyżka? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mierzone łyzeczką, zawsze mozna dodac więcej koncetratu wg. gustu,pozdrawiam:)

      Usuń
  7. A czy można dodac zmiast mąki kukurydzianej, pszenną, a zamiast koncentratu gęsty sok pomidorowy z kartonu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście że można, nawet lepiej jeżeli chodzi o sos pomidorowy z kartonu. Mąka kukurydziana jednak nadaje specyficzny smak i nie wzdyma ale jak nie ma kukurydzianej to moze być każda inna . Pozdrawiam:)

      Usuń