niedziela, 1 grudnia 2019

Cielęcina australijska- PRZEPIS tylko TUTAJ!

Cielęcina australijska co to takiego? Ostatnio miałam gości, którzy byli zachwyceni takimi sznycelkami. Myślę, że będzie wam smakowało.Dalej podaję przepis,bardzo szczegółowy i ze zdjęciami.W pierwszy etap przygotowania trzeba włożyć trochę pracy. Można kupić gotowy gluten w proszku, własnoręcznie zrobiony smakuje mi bardziej.
Dzisiaj  nosi nazwę seitan czyli czysty gluten.

SKŁADNIKI
 * 1 kg mąki  typ 450 ( im  większy typ np. 650 otrzymasz po wypłukaniu  więcej glutenu)
 * bulion warzywny
* do panierowania  bułka tarta, jajko
* przyprawy ,czosnek, sól, pieprz

  Wypłukany i czysty gluten, pokrojony  na kawałki  gotujemy  w mocnym  bulionie od 40- 60 minut. Gotowe sznycle, nacieramy przyprawami i zostawiamy na parę minut aby aromat przeniknął głębiej . Następnie panierujemy i smażymy na gorącym oleju.

Z 1 kg mąki i wody(tyle ile wchłonie mąka) zagniatamy ciasto jak na pierogi....




Zalewamy zimną,wodą i odstawiamy na co najmniej 3 godziny

Następnie płuczemy w zimnej wodzie aż otrzymamy gluten, taką "gumę".płuczemy do czasu aż woda będzie przezroczysta



Tniemy na małe kawałki, z 1 kg. mąki otrzymujemy ok.15 kawałków glutenu.


Kawałki glutenu rzucamy na gotujący się bulion warzywny /pikantny/ostry


Nacieramy sznycle,pieprzem ziołowym,wegetą oraz czosnkiem


Obtaczamy w jajku i bułce tartej (można też w nasionach białego sezamu)


Smażymy na oleju na złoty kolor

😉

8 komentarzy:

  1. no nie zdradziałas sekret wszystkim, juz nie mozna nikogo nabrac ze to mieso buuuuuuuuuuuu

    OdpowiedzUsuń
  2. dokladnie... a cielecina australijka...- JAAAAAMIII:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale wegetę bym z tego przepisu wywaliła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Może być tylko sól, czosnek ewentualnie pieprz ziołowy,ale dzisiaj trudno dostać -pieprz ziołowy bez dodatku pieprzu czarnego. Będzie zdrowsze bez glutaminianu sodu gdy nie dodamy Wegety....:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj,Od kilku dni studiuję Twój blog i jestem zachwycona.Świetnie skomponowałaś zdrowe przepisy z przesłaniem Bożym.Wykorzystałam już dwa przepisy a teraz mam zamiar zrobić sejtan i mam pytanie czy można go zrobić z mąki razowej?Pozdrawiam serdecznie i życzę błogosławieństw Bożych.
    Zapraszam na swój blog wegetariański
    http://wegetarianskie-smaki.blog.onet.pl/

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za miły komentarz, chętnie zerknę do Ciebie,Jeżeli chodzi o razową tak, ale wyjdzie bardzo mało- "tyle co kot napłakał", to tak na wesoło, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest ciekawy pomysl, jestem wegetarianka od 20 lat ale nigdy sie z takim pomyslem nie spotkalam, dzieku!!! Zrobie flaczki!

    OdpowiedzUsuń
  8. a ja znam ten przepis i to od ponad 30 lat z książki Zdrowa kuchnia Aliny Dąbrowskiej , kupiłam są je oj dawno , dawno temu jak byłam nastolatką i był to pierwszy przepis jaki wypróbowałam

    OdpowiedzUsuń