piątek, 2 września 2011

PASZTECIKI Z BROKUŁEM........


Paszteciki z brokułem pyszne, podane z barszczem ukraińskim smakują wybornie.
Barszcz ukraiński- przepis (zupy)

SKŁADNIKI NA CIASTO
-1 kg mąki( żytnia25dkg  + 50 dkg pszennej razowej+25 dkg mąki zwykłej TYP 500)
-100g drożdży
-250 dkg  masła lub tłuszcz roślinny( dowolny)
-500 g śmietany
- 1 płaska łyżeczka soli
Drożdże + śmietana, wymieszać dokładnie zostawić do wyrośnięcia. Mąki wsypać do miski i dodać masło i sól,wszystko razem posiekać nożem. Następnie dodać drożdże ze śmietaną, wszystko dokładnie wymieszać aby uzyskać jednolite ciasto. Włożyć do lodówki na ok.30 min.
Po tym czasie wyjąć, dzielić na kilka części i wałkować na cienkie placki, ciąć pasy nakładać farsz.
Dokładny opis znajdziesz :TUTAJ


FARSZ DO PASZTECIKÓW
- 1 duży brokuł ( pokroić na małe kawałki i krótko obgotować)
- 3 pieczarki
- 1 cebula
- sól i pieprz do smaku
Pieczarki zetrzeć na tarce z obraną cebulą usmażyć na oliwie, dodać brokuł i doprawić do smaku.
Dokładnie wymieszać, nakładać na ciasto i formować paszteciki, piec na złoty kolor 180 stopni. Gorące paszteciki podawać z barszczem .
:)

9 komentarzy:

  1. paszteciki wyglądają przepysznie ,a ja się stęskniłam już za tobą i twoimi przepisami

    OdpowiedzUsuń
  2. margot- dziękuję za bardzo miły komentarz aż mi się cieplutko na sercu zrobiło, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy farsz na paszteciki.Może przekonam się do brokułów.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Istna rewelacja! Bardzo mi się podobają takie paszteciki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. znowu popełniłam ten sam błąd, na głodnego siadam, żeby przeczytać U Ciebie nowy post! Wygląda przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Elżusia- ja też nie przepadam za brokułem a w tej postaci nawet go lubię:)
    Doctor-dziękuję za miły komentarz i do zachęcam do zrobienia pasztecików:)
    Nestii-szkoda,że tak daleko mieszkasz chętnie bym ciebie poczęstowała:
    Oczywiście wszystkich ciepło pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowny przepis! Nigdy nie pomyślałam o tym, by brokuły wykorzystać do pasztecików, a to przecież musi wspaniale smakować!
    Porywam Ci ten pomysł;)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Anna Maria- bardzo proszę, mam nadzieję że będzie smakowało,pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń