niedziela, 20 stycznia 2013

KAKI (PERSYMONA)


Kaki (persymona)- zawiera Wit.A,C i błonnik. Nie bez znaczenia jest także bogactwo związków fitochemicznych wykazujących działanie przeciwutleniające. Persymona zawiera więcej rozpuszczanego i nierozpuszczalnego błonnika, fenoli i niektórych minerałów niż jabłko.Jest bogatym źródłem  karotenu.
Owoc kaki - zawiera19% fruktozy i 19 %glukozy. 100 gram  surowego owocu zawiera  tylko 70 kcal.
Należy do moich ulubionych owoców, szkoda że tak trudno dostępny.Najlepsze owoce jadłam w Berlinie , były wielkości pięści i rozpływały  się w ustach.

10 komentarzy:

  1. Zgadzam sie ze wszystkimi wpisami, PYCHA!
    POZDRAWIAM CIEPLUTKO!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jakiś czas temu zrobiłam z niego smoothie z pomarańczami. Zakochałam się w tym owocu ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. A i nie wiem czy znasz taki serwis http://vegespot.pl - to taki durszlak tylko że dla blogów wegetariańskich z wegetariańską społecznością ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za podpowiedz, już się wpisałam a smoothie trzeba spróbować, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubie kaki :) jednak czesto są mało słodkie i troche niedojrzałe :( Chyba trzeba by wyjechac, żeby zjeść takie piekne soczyste i dojrzałe :D Te z naszych sklepów chrupią jak jabłko a z tego co wiem w "naturze" są miękkie :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy owoc. Pierwszy raz o nim słyszę;)
    Zapraszam do mnie na sałatkę... Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Miszelka- zgadzam się, że nie są jakościowo dobre. Owoce muszą być duże i dojrzałe, pozdrawiam:)
    Pieguska- byłam i jestem zachwycona Twoim blogiem, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń