czwartek, 3 stycznia 2013

PHYSALIS

PHYSALIS- peruwiańska śliwka. W Polsce znana  pod nazwą  Miechunka.

 Najczęściej  w  grudniu można ją kupić w sklepach. Jest moim ulubionym owocem, jest jak mały pomidorek koktajlowy, ale w smaku jest lekko kwaśny . Przypomina smak śliwki .Ja zjadam tak sobie lub dekoruje ciasta , sałatki , desery  jak obrodzą koleżance na działce to dżemiki- pychotki.

Tak jak wyczytacie w internecie Physalis zawiera:
* tylko 10 % cukrów
* sole mineralne w tym mnóstwo potasu-320mg
* Wit.E i Wit. z grupy B oraz dużo Wit. C-49mg
* karoten
W tych pomarańczowych owockach są maleńkie nasionka- ususzyć , posiać i mamy swoje. W tym roku wypróbuję. Smacznego!

8 komentarzy:

  1. świetne przepisy i porady, na pewno skorzystam i podzielę się ze znajomymi ..

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smaczna ta śliwka peruwiańska, lubię ją. Szkoda, ze nie można sobie w ogródku zasadzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja znam to pod nazwą WIŚNIA PERUWIAŃSKA. Jagoda

      Usuń
    2. Ja znam to pod nazwą WIŚNIA PERUWIAŃSKA. jagoda

      Usuń
  3. ja z niej robiłam taki dżem z przepisu Liski , tylko cukru miej dawałam świetny był

    OdpowiedzUsuń
  4. Twarda woda- dziękuje za miły komentarz i zapraszam:)
    Nestii- w w przyszłym roku się je na dziace, nasionka już się suszą:)
    Margot- w przyszłm roku jak urosną na działce , zrobię dżemy- chetnię skorzystam z przepisu:)
    Wszystkich cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wzięłam do domu w doniczce- dostałam ją od koleżanki, owoce bardzo smaczne

    OdpowiedzUsuń
  6. Marita ja mam w ogrodku

    OdpowiedzUsuń