poniedziałek, 25 marca 2013

Krem makowy i nie tylko ....

Przepis na krem makowy, leżał chyba już roczek a może dłużej. Przepis poznałam na warsztatach   kulinarnych z Romanem. Ale jakoś nie mogłam się zebrać do zrobienia. Zawsze mi brakowało jakiegoś składnika a to mak nie zmielony, brak orzechów itp.
Ale dzisiaj będą babeczki z kremem  makowym i owocowym. Właściwie to nie wiem jak je nazwać czy babeczki czy talaterki?
Spody białe są z ciasta francuskiego ( gotowe kupione), ciemne są zrobione  bez pieczenia.
Spody do babeczek bez pieczenia
Składniki na 4 sztk.
*1/2 szkl. orzechów mielonych włoskich lub innych
*1/3  namoczonych daktyli-  zalewamy gorącą wodą. Daktyle moczymy ok.30 min..
*szczypta soli
*1 łyżka soku z cytryny
Wykonanie -odlewamy wodę  daktyli  mocno i dokładnie, wszystko miksujemy  i dodajemy resztę składników. Miksujemy  na tyle aby  masa była lepka, nie musi to być gładka masa.
Taką masą wylepiamy formę do pieczenia babeczek - mufinek . ja dałam papilotki ale to nie jest konieczne.
Wkładamy na 30 min. do lodówki-  wtedy stężeją i będą bardziej stabilne



Krem makowy
*1 szklanka zmielonego maku- zalewamy gorącą wodą
* wanilia lub cukier waniliowy
*1 kostka miękkiego tofu( naturalne)
* cukier brązowy( u mnie trzcinowy) w zamian może być banan
*1/3 szkl. gorącej wody
Wykonanie
1.Mak odsączamy na sicie
2.Wszystkie składniki miksujemy na jednolitą masę
3. Na dno garnka wlewamy odrobinę wody, dodajemy zmiksowana masę i zagotowujemy stale mieszając. Uwaga ! pryska należy uważać aby się nie poparzyć.
 4..Jeżeli chcemy zrobić krem i podać babeczki np. 2 dni później  do kremu dodajemy  2 łyż.  agaru rozpuszczonego w zimnej  wodzie i następnie zagotować.
5. Krem ma mieć konsystencje gęstej śmietany.





Wystudzony krem makowy nakładamy  do foremek i dekorujemy.
ja część babeczek zrobiłam z   galaretką truskawkową
Truskawki (własne mrożone) 1 szkl.  gdy stały się miękkie , zmiksowałam i dodałam 1 łyż. cukru brązowego
( zabrakło mi bananów) oraz 2  płaskimi łyż. agaru. Wszystko zagotować.
Następnie lekko ciepłe nakładać do babeczek. Nie należy zbyt długo czekać z nakładaniem gdyż agar szybko tężeje  i to w temperaturze pokojowej.
Udekorować  wg. swojego gustu. U mnie dekoracją są  kawałki pokrojonej galaretki, którą zrobiłam z soku czarnej jeżyny i agaru. Dodatkowo posypałam płatkami migdałów.
Muszę powiedzieć ,że sama jestem zaskoczona smakiem i pięknym wyglądem.
Jestem pewna, że krem makowy stanie  się bardzoooooooooooo popularny!
SMACZNEGO!

1 komentarz:

  1. Właśnie piję kawę i z miłą chęcią zjadłabym taką babeczkę :) Wyglądają pysznie!

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń