niedziela, 21 października 2012

Naleśniki z farszem dyniowym

Naleśniki  robimy wg. swojego  przepisu
.Ja robię to z jajkami lub bez. To zależy od tego co mam w lodówce. Ja jestem  lakto- owo- wegetarianką, więc jajka używam sporadycznie.
Przepis na naleśniki
* 1 szkl. mąki żytniej
*1 szkl. mąki białej( Typ550)
* odrobina soli
*1 jajko( nie musi być - wersja wegańska)
* 1 i 1/2 szkl. mleka   (gdy nie mam mleka dodaję wodę , często wychodzi nawet 2 szkl.)
Wszystko miksuję dodając mleko gdy jest za mało dodaję więcej płynu. Ciasto ma być lekko gęste ale lejące .Odstawić na 1/2 godziny.
Farsz do naleśników
* 1 mała dynia Hokkaido
*1 łyż. melasy
*odrobina soli
* sok 1/2  z cytryny
Dynię oczyszczamy i myjemy, Kroimy na  kawałki ze skórką, gotujemy w wodzie.Gdy dynia będzie miękka, odstawiam z palnika i odlewamy wodę. Miksujemy dodając resztę składników. Ja robiłam to ręcznym mikserem.Farsz jest bardzo słodki. Nakładamy do naleśników i zawijamy w rulony  lub trójkąty. Podajemy z dowolnymi sezonowymi owocami.
Przepis dołączam do akcji   Festiwal Dyni

4 komentarze:

  1. jak dla mnie to nowość , takich naleśników (podobnych też) jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie też dlatego przepis bardzo mnie zainteresował, tym bardziej że dynia jest bardzo zdrowa

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój mąż był zachwycony,były bardzo słodkie a nie zawierały cukru. Melasa jest dodawana dla smaku ,aby dynia smakowo, za bardzo nie dominowała. Polecam , jutro będę też je robiła, zamieszczę dodatkowe zdjęcie( wczoraj kupiłam mąkę żytnią ,która mi się skończyła) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na to bym nie wpadła, żeby do naleśników zrobić nadzienie. Fajne, chociaż ostatnio zwariowałam na punkcie zupy krem- zeszły rok na Twoim blogu:)

    OdpowiedzUsuń