wtorek, 30 października 2012

Pasztetowa słonecznikowo -agarowa


 Od Reni dostałam przepis na pastę ze słonecznika  z Agarem. Zmieniłam" co nieco" jak to mówił Kubuś Puchatek. Podam oryginalny przepis a w nawiasie moje zmiany
PASZTETOWA  ZE SŁONECZNIKA I AGARU
* 2 szkl. łuskanego słonecznika
* 4 szkl. wody, sól, pieprz ziołowy, przyprawa do flaków "Apetita"( ja dodałam przyprawy    warzywnej i zioła prowansalskie)
* 2 małe łyż. Agar-Agar( dałam 2 duże płaskie łyżki)Wszystkie składniki( bez  Agaru) gotuj ok. 15 min. na koniec gotowania dodaj Agar , wszystko zmiksuj zostaw do wystygnięcia.
Ja jeszcze ciepłą masę zawinęłam   w algi morskie(które uwielbiam w każdej postaci) , takie jakie używamy do sushi tj. arkusze  Zostawić na około godzinę, potem kroić na cienkie plastry.  Podawać na kanapkach, do  ryżu itp.

8 komentarzy:

  1. Ja też uwielbiam nori, idę zalać slonecznika i robie jutro, ale niestety z polowy porcji bo mało agaru mam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chyba nie mam tyle cierpliwości, ale wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobiłam i pyszne jest :) Podałam z salsą... mniam

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy- super cieszę się ,że smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zrobiłam zgodnie z podanym przepisem - takie same ilości , wyszła bardzo dobra ,ale nie taka ścisła -u mnie nie da się kroić na plastry....

    OdpowiedzUsuń
  6. warto przed podaniem ,dobrze schłodzić lub dodać więcej agaru, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam więcej agaru, bo lodówka nie pomogła :) Ale smak super !

      Usuń