sobota, 13 października 2012

Herbata z pokrzywy

Herbata z pokrzywy.
Oto niektóre właściwości  pokrzywy.  Zawiera witaminy A, C, K,B2, kwas pantotenowy oraz kwas organiczny( mrówkowy,glikolowy,glicerolowy).Fosfor, żelazo, siarkę, potas, jod, sód, wapń. Ma działanie moczopędne, odkażające wzmacniające, oczyszczające.
Wiele szczegółów możecie znaleźć w internecie. Pokrzywa jest to pospolity chwast , który jest wszędzie.Ale jej  bogactwo wielu składników zaskakuje. Najlepsza jest majowa, ale ja używam jej przez cały rok.  Z pokrzywy  można zrobić zupę, dodawać do potraw np. do jajecznicy
Pokrzywę dodaję do postów: Prawda - nieprawda.
Ja piję  herbatkę z pokrzywy suszonej   z odrobiną miodu chociaż raz na tydzień ale najbardziej smakuje mi świeża  dopiero co zerwana( oczywiście umyta wcześniej). Ma cudny zielony kolor.Polecam

5 komentarzy:

  1. Osobiście często piję pokrzywę. niestety nie mam czasu na wyjazd poza miasto, żeby ja zebrać i kupuję herbatki. Bardzo pomaga na szybszy wzrost włosów i zapobiega wypadaniu- zresztą wiedzą o tym i reklamują w Internecie wszystkie włosomaniaczki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też popijam, ta zerwana w maju i wrześniowa już się skończyła, za rok zrobię większe zapasy. Na razie też torebkowe mi zostały. A właściwości nieocenione!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nestii- zgadzam się w 100% pozdrawiam.
    Seemley- też mi się to zdarza, ale u mnie na działce tego chwastu pod dostatkiem nawet o tej porze roku tzn. cudownej pokrzywy, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkim polecam herbatę ze świeżej pokrzywy( koniecznie) z miętą( może być suszona ale najlepsza świeża). Po zaparzeniu i ostudzeniu do temperatury około 40 st.Celsjusza dodajcie trochę miodu.Nie ma osoby,która nie zachwyciłaby się smakiem takich pospolitych chwastów zaparzonych w ten sposób.Mięta rośnie jak szalona w każdym miejscu podobnie jak pokrzywa,tylko wystarczy ją posadzić na wiosnę na rabatce lub skrzynce balkonowej( do kupienia w każdym sklepie ogrodniczym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pijcie kochane pokrzywę, uspokoi, odmłodzi i wzmocni. Z miętą nie piłam, idę i zaparzam. Dziękuję za przepis, serdecznie pozdrawiam:)

      Usuń