wtorek, 1 marca 2011

Sałatka z czerwonych buraków


Sałatka z czerwonych buraków.

Ostatnio mam" lenia ", nie chce mi się nic robić, to chyba przemęczenie. Organizm po zimie, która jeszcze się nie skończyła, jest trochę ospały a może tylko ja tak się czuję? Mój mąż, zachwalał sałatkę, wspaniałą sałatkę z buraków którą zrobiła nasza znajoma Teresa.
Byłam ciekawa co to za sałatka? Terenia przysłała przepis a ja zrobiłam! Wszyscy zjedli sałatkę w ciągu 10 minut.
Przyznam była pyszna, kolorowa i łatwa w wykonaniu.
Składniki
-5 średnich buraków ( buraki ugotować i obrać ze skórki, następnie pokroić w kostkę)
-3 ogórki kiszone ( pokroić w kostkę)
- 300g kukurydzy ugotowanej( może być 1 puszka)
-2 ząbki czosnku
- majonez 1-2 łyż.

Wszystko wymieszać,można schłodzić lub nie. Podajemy z grzankami lub dowolnym pieczywem.
Posypać zieloną pietruszką lub szałwią.

12 komentarzy:

  1. Robię troszkę inną, ale ta też mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka wersja sałatki z burakami bardzo mi odpowiada! Sama niedawno robiłam nieco inną ze śledziami http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/?p=670
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo się cieszę, że sałatka się podoba, ja muszę się przyznać, że gdy dostałam przepis miałam obawy czy to będzie smakowało w tym połączeniu,smakowało wszystkim,jutro robię następną miskę, tylko zrobię z majonezem sojowym. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. czy te buraczki trzeba ugotować?

    OdpowiedzUsuń
  5. oj, nie zauważyłam - w nawiasie jest informacja, że buraczki trzeba ugotować:)
    Od niedawna śledzę Pani blog, jest pyszny!
    Zrobiłam już zupę z cukini krem, kotlety gryczane i surówkę z buraczków z porem i papryką na ciepło. Wszystko było pyszne! Następną potrawą będzie właśnie ta sałatka:) Dam znać jak smakowała:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuje za komentarz,cieszy mnie gdy potrawy z mojego bloga smakują a najbardziej gdy dostaję takie komentarze , dziękuje i pozdrawiam ciepło chociaż za dworze zimno i pada śnieg, dużo śniegu!

    OdpowiedzUsuń
  7. A co można zamiast majonezu?

    OdpowiedzUsuń
  8. Majonez może być sojowy lub z makaronu.Jeżeli nie chcesz majonezu- dodaj 1-2 łyż. oliwy z oliwek + 1łyż. soku z cytryny. Możesz dodać więcej- dodaj do smaku. Robiłam jest pyszna - mój syn nie lubi majonezu, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzięki, natalis, spróbuję i ja takiej wersji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Można dodać 1 łyżkę majonezu wymieszaną z 1 łyżką jogurtu smak taki sam a troszkę mniej kalorii zaraz zabieram się za robienie sałatki. Dziękuje za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję, myślę że to dobry zamiennnik - jogurt.Szkoda, że w Polsce nie ma jogurtu sojowego w sprzedaży, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń