poniedziałek, 5 kwietnia 2010

RACUSZKI PSZENICZNE


Pachnące,smaczne tylko jeść,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,




RACUSZKI PSZENICZNE
Przepis znalazłam w miesięczniku Znaki Czasu, trochę zmieniłam podam wersję oryginalną. Także wskazówki, które ułatwią przygotowanie tej potrawy.
SKŁADNIKI CIASTA
*pół szklanki pszenicy
*1 mała cebula
*1 średnia marchewka
*3 różyczki brokuła
*3 cm pora
*2 jajka
* 3 łyż. płatków migdałowych
*1 łyż. słodkiej papryki
*szczypta kurkumy
*przyprawa warzywna i pieprz ziołowy ( do smaku)

WYKONANIE
* pszenicę wsypać do1,5 l termosu, zalać szklanką wrzącej wody, zakręcić i odstawić na 5 godzin
* napęczniałą pszenicę odcedzić i wrzucić do miski
*marchew obrać i zetrzeć na grubej tarce,różyczki brokuła pokroić, cebulę i por posiekać.
*wszystko tzn. warzywa, żółtka, przyprawy wrzucić do pszenicy i wymieszać, dodać ubite na sztywno białka, delikatnie wymieszać,
*placuszki nakładać łyżką na brytfankę wyłożoną papierem do pieczenia.
* każdy placuszek posypać płatkami migdałowymi.

Ja wprowadziłam kilka zmian: pszenicę przepuściłam przez grube sito w maszynce do mielenia mięsa, dodałam paprykę dlatego że nie miałam w tym czasie w domu, oraz nie posypałam płatkami dlatego , że nie miałam ale posypałam zmielonym bielmem ostropestu. Przy następnych placuszkach moczyłam pszenicę na noc i gotowałam. Pszenicę mielę dlatego, że całe ziarna nie zawsze dokładnie pogryziemy, nasz organizm mało tej pszenicy strawi. Zamiast brokuła dałam paprykę ale każdy lubi co innego , więc możemy dodać inne warzywo. Płatki migdałowe pięknie wyglądają na tych plackach, ale nie zawsze mamy w domu, możemy zastąpić je np,słonecznikiem lub innym dodatkiem, który lubimy. A jak nie posypiemy, też będzie smakowało. Podawać z kiełkami odrobiną sosu czosnkowego( dip).

PSZENICĘ PRZEBIERAMY, MYJEMY I WSYPUJEMY DO TERMOSA NA 5 GODZIN
PSZENICĘ ZALEWAMY WODĄ.


SKŁADNIKI
MIELIMY PRZEZ GRUBE SITKO
WSZYSTKIE SKŁADNIKI MIESZAMY A NA KOŃCU DODAJEMY PIANĘ Z BIAŁEK
NAKŁADAMY ŁYŻKĄ NA FORMĘ WYŁOŻONĄ PAPIEREM DO PIECZENIA
PIECZEMY W TEM. 190- 200 STOPNI ( PIEKARNIK ELEKTRYCZNY), PRZEZ 15- 20 MINUT. PODAJEMY NA CIEPŁO I ZIMNO.
SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz