środa, 9 września 2020

Cukinia i ogórki bez octu



🌼 Cukinia i ogórki bez octu. Na moim blogu znajdziecie pyszna paprykę bez octu. Takie przetwory to ja lubię szkoda , że jest tak mało przepisów na takie przetwory.

Ostatnio gdy byłam w moich rodzinnych stronach, brat poczęstował mnie cukinią, ogórkami z musztardą , kurkumą... Bardzo mi smakowały ale myślałam ,że mi gardło wypali.Nie lubię  octu w przetworach. Poprosiłam bata o przepis, gdy go przeczytałam przeżyłam szok!

Był tam ocet ok. 3 szklanek i 2 szklanki cukru.......  w innych przepisach jeszcze gorzej. Ale ja tego nie lubię. Jest to bardzo nie zdrowe!

🌼Mój przepis jest tak na oko  

Woda przegotowana, sól, cytryna właściwie sok z cytryny, liść laurowy, kilka ziaren  ziela angielskiego  pół szklanki cukru  na cztery litry wody. Możecie dać syrop z agawy ale po co i tak zamieni się po pasteryzacji w ,,cukier,,  Soku z cytryny daję tyle aby było kwaśne  czyli sporo.Jeszcze po 1 łyżeczce kurkumy i duża łycha  musztardy.

Zalewę gotuję właściwie doprowadzam do wrzenia i zalewam pokrojone cukinię w paski lub ogórki.

Nie muszą być paski mogą być krążki, kostka co tam wam się podoba.

Pasteryzujesz małe słoiki 15 minut do 20 minut max.






4 komentarze:

  1. Jak ja Ciebie rozumiem, też nie znoszę octu spirytusowego i takich mocno octowych przetworów. A myślałaś o tym, by użyć domowego octu jabłkowego? Zazwyczaj jest o połowę mniej kwaśny - zależnie od warunków wytwarzania może mieć moc 4-6% (a spirytusowy ze sklepu ma 10%!).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest jakieś rozwiązanie, mimo to zachęcam do cytryny właściwie soku z cytryny. Niestety cytryny są drogie i to nie zachęca do ich stosowania jako zamiennika octu. Pozdrawiam Dorotko, uwielbiam twojego bloga i często tam zaglądam:)

      Usuń
  2. Ja jestem bardzo ciekawy ile osób wchodzi na ten blog. Czy tych osób jest dużo czy mało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdą Gessler nie jestem, bloga prowadzę jako hobby, lubię to robić. Bardziej skupiam się na prowadzeniu wykładów na żywo, uwielbiam rozmawiać z ludźmi i wymieniać się przepisami oraz dzielić się wiedzą o ziołach, chwastach i itp. Wszystkie spotkania ,które prowadzę zawsze są bezpłatne, taką mam zasadę. Nie jest źle jeżeli o statystyki ale czy to jest najważniejsze?

      Usuń