środa, 25 lipca 2012

Kolorowy zawrót głowy czyli leczo z dyni



Witam wszystkich cieplutko!

Gdy jest ładna pogoda, śpiewają ptaszki, jest zielono och i ach, to nie siedzimy w domu. Dlatego przygotowanie dania nie może trwać więcej niż 1/2 godziny. Więc do roboty!

Leczo z dyni ( porcja dla 2 osób)
-1 bardzo młoda dynia lub taka, która ma miękką skórkę np. Hokkaido
- 2 małe cukinie( ja dałam malutkie 2 1/2)
-1 cebula duża i 1 ząbek czosnku
-2 kolorowe papryki( u mnie czerwona i zielona)
- 1łyż.oliwy
-1/2 szkl. wody
- przyprawy do smaku: lubczyk, sól.pieprz ziołowy,papryka ostra

Sposób przygotowania:
Cebule i paprykę dusimy na oleju, dodajemy do garnka z resztą pokrojonych  warzyw(cukinia i dynia)+ woda. Wszystko dusimy ok.10-15 min.Warzywa mają być lekko twarde  tzn.al dente. Doprawiamy przyprawami do smaku, podajemy z ziemniakami lub chlebem.
Uwaga- młode warzywa  bardzo szybko miękną w czasie gotowania więc warto nawet po 5 min. sprawdzić miękkość.





12 komentarzy:

  1. wyglada fantastycznie:) koniecznie musze wyprobowac!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wygląda na prawdę dobrze, ale chyba zostanę przy tradycyjnym leczo z papryki

      Usuń
    2. może trochę poeksperymentujesz w kuchni, zawsze to coś innego

      Usuń
    3. oj tam, oj tam, leczo z dyni też jest smakowite

      Usuń
  2. Mówisz - leczo z dyni? Ciekawy pomysł. Moje doświadczenia z jakąkolwiek dynią są raczej znikome, choć zawsze chciałam spróbować. Może się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ach... Zapomniałam napisać. Bardzo ładne zdjęcia ^^

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za miły komentarz, cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Leczo to jedna z moich ulubionych potraw, ale z dynią jeszcze nie próbowałam ;) przepis wrzucam do ulubionych, wypróbuję na pewno, w moim kociołku http://www.meble-ogrodowe-sklep.pl/kociolek-wegierski-farmcook-inox-trojnogu-p-1071.html
    takie leczo gotowane w ogródku to jest coś wspaniałego :)

    OdpowiedzUsuń
  6. oczywiście ,że smakuje wybornie przykład i zdjęcia są http://zdrowinacodzien.blogspot.com/2011/09/piknik-u-jgody.html
    Tam jest pokazany kociołek, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z dynią jeszcze nie jadłam, także czas to zmienić ;) Dotychczas robiłam tylko coś takiego - http://leczo.net.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zapewniam ,że smakuje bardzo dobrze:)

    OdpowiedzUsuń