wtorek, 20 grudnia 2011

BUŁECZKI Z FASOLĄ

Bułeczki z fasolą wychodzi ok 30 sztk. Czas przygotowania 2,5godz.
Ciasto jest drożdżowe, przepis stary sprawdzony taki jak na rogaliki drożdżowe lub paszteciki. Ale dla uproszczenia powtórzę:
1kg mąki pszennej( można dodać część pełnoziarnistej pszennej lub żytniej)
10dkg drożdży
500ml śmietany
1 łyż. soli( mała) 
25dkg margaryny lub masła
Przepis na ciasto---- śmietanę i drożdże razem wymieszać (do uzyskania gładkiej masy) w małej misce. Do dużej miski  wsypać mąki dodać masło,sól połączyć składniki, następnie dodać śmietanę z drożdżami . Zagnieść ciasto i wstawić na min.30 min do lodówki. Ciasto ma wyrosnąć.
FARSZ- fasola czerwona( ugotowana)ok. 25dkg. pieczarki , oliwki,cebula , papryka, cukinia, oliwa z oliwek,
              przyprawy-bazylia , sól, pieprz, majeranek  lub inne ulubione.

Wykonanie-ciasto dzielimy na kawałki, rozwałkować nałożyć farsz  zawinąć, skleić  nadać kształt podłużnej bułeczki. Patrz zdjęcia.
Bułeczki posmarować  jajkiem, piec 180 stopni  ok. 15-30min. 
UWAGA- najsmaczniejsze są ciepłe  z  kubkiem barszczu czerwonego, można je zamrażać- gdy nam zostaną. Farsz można zmienić ale ale podstawa to czerwona fasola.  Farsz skropić oliwą z oliwek  wtedy nie będzie suchy.









SMACZNEGO!

4 komentarze:

  1. a ja szukałam przepisu na troche inne paszteciki i już mam*

    OdpowiedzUsuń
  2. Margot- ja też nazwałam je paszteciki ale moje dzieci mówią na nie bułki, może dlatego że są mega duże ( 12x6cm),piekę je już trzeci raz.Znikają tego samego dnia,pozdrowienia:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie, akurat wcinam fasolę, jestem jej ogromną fanką! Bardzo udane zdjęcia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy przepis. Wygląda to pysznie!:)

    OdpowiedzUsuń