niedziela, 25 grudnia 2011

Chlebek bananowy

Banana bread 
przepis znalazłam  na blogu- Alicji
Jest smaczny i pasuje na śniadanie i  kiedy mamy ochotę , smacznego!
SKŁADNIKI
4 duże i bardzo dojrzałe banany 
1 i 1/2 szklanki mąki żytniej z pełnego przemiału
1 duże jajko
1/2 szklanki cukru 
1/3 szklanki ghee ( ew. rozpuszczonego masła) 
płaska łyżeczka sody
szczypta soli
garść rodzynek koryntek
Przygotować foremkę ok. 30 cm.
Przygotowanie:

Banany rozgnieść  widelcem. Dodać rozpuszczone masło.
Wymieszać. Dodać rozbełtane jajko, cukier, mąkę, sól, sodę oraz rodzynki. Ponownie wymieszać.
Papierem wyłóż formę i przełożyć ciasto. W oryginalnym przepisie  jest- smarować masłem formę i wysypać mąkę. Piec w nagrzanym do 175°C piekarniku przez 45 minut. Ja wierzch  posypałam wiórkami czekoladowymi, które się roztopiły, dzieci jadły z masłem orzechowym i dżemem( z domowej spiżarni).
Pycha!

3 komentarze:

  1. ale fajnie się tobie upiekł , ja to ciasto bardzo lubię i bardzo polecam bo jednak taka jak na ciasto ciut zdrowsza wersja

    OdpowiedzUsuń
  2. Asiejka i Margot dziękuje za miłe komentarze i cieplutko pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń