poniedziałek, 26 grudnia 2011

Panpepato


Panpepato
SKŁADNIKI
Przepis znalazłam  na blogu  Kuchnia Alicji
200 g różnych orzechów - laskowe , nerkowce, włoskie
200 g suszonych lub kandyzowanych owoców (morele, żurawiny , rodzynki, ananas, jabłka )
100 g kandyzowanych skórek owocowych ( ja dałam pomarańczową)
1/2 szklanki cukru( dałam połowę)
1/2 szklanki miodu
1/2 szklanki mąki
2-3 łyżki kakao + 1 łyżka do oprószenia ciasta
30 ziaren pieprzu
10 goździków
5 strączków kardamonu
1/2 łyżeczki ziaren kolendry( niestety nie miałam)
1/3 łyżeczki mielonego cynamonu
odrobinę startej gałki muszkatołowej 
WYKONANIE
 Orzechy  i  skórki i owoce posiekać (nie za drobno). Do owoców i orzechów dodać mąkę, kakao i przyprawy utarte w moździerzu (zostawić z pół łyżeczki przyprawy do posypania) ja zmieliłam w młynku do kawy. Miód podgrzać z cukrem ( do rozpuszczenia cukru), dodać do bakalii, dobrze wymieszać, wyłożyć nie za grubą warstwą do tortownicy(tortownica  o średnicy 20 cm , dodatkowo wyłożona papierem do pieczenia) , piec ok. 30 min. w 180'C. Po upieczeniu wyjąć z blachy, ostudzić i oprószyć kakao wymieszanym z resztą przypraw. Ciasto odłożyć na 2-3 tygodnie, u mnie będzie   leżało do Nowego Roku. Ale jeden krążek zjedliśmy od razu, był pyszny!




2 komentarze:

  1. aaaa wygląda tak jak trzeba czyli pysznie !

    OdpowiedzUsuń
  2. Margot- dziękuje za przepis,to ciasto jest naprawdę dobre, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń