sobota, 11 września 2010

Kulki bakaliowe( deser)

KULKI BAKALIOWE
Ludzie a zwłaszcza dzieci i młodzież, byli zachwyceni ta propozycją( na Expo Zdrowie). Przepis mam ze strony- www.siegnijpozdrowie. Ta wersja odpowiada mi najbardziej.A dlaczego? już piszę, mogę umyć suszone owoce w ciepłej wodzie, zalewam gorącą i potem mogę ją wylać. pozbywam się zanieczyszczeń, środków konserwujących,chociaż w części i tak prawdę mówiąc nie wiem ile rączek i jakich dotykało( te owoce). Więc ten przepis polecam, wypróbowany, koszt-ok.6-8 zł. na pewno łatwe i zdrowe.
SKŁADNIKI
* 1/2 szkl. daktyli
* 1/2 szkl. fig
*1/4 szkl. nasion słonecznika
* 1/4 orzechów włoskich
*1 szkl. rodzynek
* wiórki kokosowe do panierowania lub migdały .
WYKONANIE
Powyższe składniki( oprócz wiórek kokosowych) zalać na 15 min. gorącą wodą, może być dłużej,
po tym czasie odlać wodę, zmielić w maszynce do mięsa.
Z powstałej masy formować kulki wielkości małego orzecha, obtaczać w wiórkach lub płatkach migdałowych. Uwaga- ja w domu nie miałam już daktyli( zużyłam cały zapas na Expo Zdrowie-na 500 sztk), więc zastąpiłam suszonymi morelami.
Podawać na deser.
Gotowe kuleczki bakaliowe.


Składniki- możecie dać więcej ulubionych owoców suszonych, ale jedna zasada:figi i daktyle, lub chociaż jedno z nich , gdyż one nadają specyficzny zapach i smak.
Wszystko do jednej miski.............
Zalać gorącą wodą - tak aby przykryć...............
Odlać wodę, dokładnie, inaczej ten farsz będzie za miękki, zmielić..........
Formujemy kuleczki...................
Obtaczamy w wiórkach kokosowych..............
Lub w płatkach migdałowych................
Pyszne!
Zdrowe desery! SMACZNEGO!


4 komentarze:

  1. były pyszne w Sobotę tydzień temu na deser ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. świetne są te Twoje kulki! wyglądają pięknie - jakoś tak ze świętami mi się skojarzyły - zrobię z pewnością :-) Dzięki

    OdpowiedzUsuń
  3. zaręczam że będą smakowały,są kaloryczne ale bez dodatku cukru i bardzo słodkie , polecam:)

    OdpowiedzUsuń