czwartek, 21 listopada 2019

Pierogi z okarą i kotlety z okary.

Okara to produkt uboczny z produkcji tofu. Często wyrzucałam gdyż nie wiedziałam do czego wykorzystać okarę.  W Czechach gdy robiłam  zakupy  zobaczyłam właśnie kotlety  z okary i od tego czasu już nie marnuję tych resztek.


Składniki na farsz
Okarę sojową i ryż ugotować/  szklanka ryżu 1 : 2 szklanki okary.
 Masę doprawić solą, kuminem, pieprzem ziołowy.
 Dodać także podsmażoną cebulę.
 Wymieszać farsz  bardzo dokładnie.
 Ciasto takie jak na pierogi ruskie.

Kotlety z okary
Okarę ugotowaną zmiksować ręcznym blenderem na jednolitą masę.
 1 szklanka płatków
  koperek
 2 ząbki czosnku
 gałkę muszkatołową
 sos sojowy,
 kmin rzymski
 2 łyż. mąki kartoflanej
 2 łyżki bułki tartej (duże)
 Wszystkie składniki połączyć i dokładnie wymieszać, masa musi być gęsta.
Formować kotlety i panierować w mące lub bułce. Smażyć na oleju na złoty kolor


Cała miska okary naprawdę dużo, szkoda że tyle tofu nie uzyskujemy.


Farsz na kotlety, płatki i dużo przypraw.


5 komentarzy:

  1. ojej jakie fajne te okarowe przepisy, Natalis tego ryżu to ma być 1szklamka gotowanego na 2 szklanki okary?
    Bo dziś robiłam tofu:P z czarnej soi ma miskę tej okary pstrokatej i kusza mnei te pierogi(kotlety tez ,ale pierogi bardziej:D)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak 1:2, czyli jedna szklanka ugotowanego ryżu, ale można dać 1:1, ale tej okary jest tak dużo, więc nie będziemy sobie żałować............

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobione , zjedzone :P , ciasto zrobiłam z maki białej i razowej , bez jajek tylko z ciepła wodą
    pyszne

    OdpowiedzUsuń
  4. To zrobiłaś tak jak ja, tylko razówki u mnie było tyle ile kot napłakał, Ale ogólnie pierogi da się zjeść ,to żart -naprawdę są smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  5. o tak naprawdę pyszne , tylko każdy się pytał czym je nadziałam :P

    OdpowiedzUsuń