środa, 21 listopada 2012

Łazanki z czerwoną kapuchą

Łazanki z czerwona kapuchą, tj. z czerwoną kapustą. Przepis Bożeny  ze Stargardu Szcz. Łatwy , smaczny i przyjemny.Jak zrobić?
 PRZEPIS  NA ŁAZANKI Z CZERWONĄ KAPUCHĄ
Porcje dla 2 osób- koszt całkowity-3-4 zł
* 1/2 główki czerwonej kapusty ( u mnie 46 dkg)--------------------------1,40zł
* makaron na łazanki (20dkg)---------------------------------------------0,80zł
* 2 cebule małe lub jedna duża, najlepiej czerwona------------------------0,20zł
* przyprawy- sól, pieprz i krem słodko-kwasny na bazie octu balsamicznego-2 łyż. małe oraz oliwa z oliwek
 ok. 2duże łyżki do poduszenie cebuli--------------------------------------0,60zł
WYKONANIE
Makaron na łazanki, gotujemy (al dente ),cebulę kroimy w w piórka,rzucamy na patelnie z oliwą.Po 2-3 minutach, rzucamy pokrojoną drobno czerwona kapustę, Dusimy do miękkości  i zdejmujemy z ognia.( ja  nie lubię twardej czerwonej kapusty). Dodajemy  przyprawy i ocet balsamiczny, ja dodałam jeszcze sok z 1/2cytryny aby uzyskać ładny kolor i podkreślić smak, ale to jest konieczne. Kapustę mieszamy  z makaronem , jeżeli uważamy że za mało słone itp.dodatkowo doprawiamy wg. swojego gustu.
Podajemy na ciepło,  można dodatkowo posypać uprażonymi pestkami dyni . Gdy nie macie w swoim domu takiego "crema di balsamika"

4 komentarze:

  1. genialne , chyba takie radosne , kolorowe danie można nawet uznać za świąteczne?

    OdpowiedzUsuń
  2. Margot- zgadzam się w zupełności, jak je zobaczylam od razu wpadło mi w oko. Wygląda dobrze i tak samo smakuje, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. To u mnie będą na święta, a jaki masz ten krem balsamiczny?

    OdpowiedzUsuń
  4. Margot- Deluxe- CREMA DI BALSAMIKO kupisz w Lidlu, ja kupiłam 3 sztk. gdyż mam to tego marketu daleko:)

    OdpowiedzUsuń