środa, 13 listopada 2019

PIEROGI 3x





Obiecałam rodzince pierogi, ho ho już dawno. A dzisiaj poniedziałek, więc chętnie zabrałam się do roboty. Córka zrobiła ciasto więc nie miałam dużo pracy. Ja przygotowałam trzy farsze.

Ciasto na pierogi robię " na oko"
Składniki na ciasto
2 szklanki mąki
gorąca woda
1 łyżka masła( możesz pominąć)

Mąkę wsyp do dużej miski , dodaj masło i dolewaj stopniowo wodę jednocześnie zagniatając ciasto. Ciasto ma być miękkie.
Odstaw na parę minut aby odpoczęło.
Ciasto ma być elastyczne nie twarde!
Wałkuje placki i wykrawam  szklanką.

Farsz 1
 na ruskie pierogi
1/2 kg twarogu
1/2 kg ziemniaków
cebula pokrojona w kostkę i usmażona na oleju
sól i pieprz do smaku
  • PRZYGOTOWANIE FARSZU ziemniaki umyć, ugotować w skórkach, następnie ,obrać zmielić razem z cebulką i twarogiem, dodać przyprawy, dokładnie wymieszać.Można ziemniaki i twaróg przepuścić przez praskę lub po porostu ugnieść tłuczkiem.
Farsz na ruskie pierogi  z miętą 2
Farsz jak wyżej tylko dodajemy dodatkowo 2 kopiaste łyżki mięty suszonej.

Farsz na pierogi z proteiną sojową 3

 1 szklanka granulatu sojowego ugotowanego
 3 pieczarki
 mała cebula
 przyprawy
Wszystkie składniki podsmażyć  na patelni.
 Robić malutkie pierożki ok. 6 x 4 cm. nawet mniejsze.
Wszystkie pierogi byłe pyszne ale najbardziej smakowały  rodzinie z granulatem sojowym. Mi zaś, z miętą.


1 zdjęcie pierogi-ruskie, z granulatem, z miętą
2 zdjęcie farsz z granulatu sojowego
3 zdjęcie farsz z miętą.

6 komentarzy:

  1. ruskie z miętą.. takie mi się marzą.

    OdpowiedzUsuń
  2. A marzenia trzeba spełniać......zwłaszcza takie smaczne.

    OdpowiedzUsuń
  3. super farsze, aż mnie wzięło na pierogi, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Też uwielbiam takie pierogi z soją. Świetny pomysł i przepis

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wypróbować ten przepis, bo wygląda smacznie :) Od siebie polecam też stronkę https://migliori-integratori.it/rinite-cronica-cause-sintomi-trattamento/ na temat zdrowia i zdrowego odżywiania się.

    OdpowiedzUsuń