poniedziałek, 25 lutego 2019

ZUPA Z CIECIORKI- GRECKA



 Przepis dostałam od mojej przyjaciółki Krystyny.Ona oczywiście zachwyciła się tą potrawą, u swojej siostry, która mieszkała b. długo w Grecji. Jest tak smaczna, że ostrzegam szybko zniknie z garnka.

Składniki
0,5 kg. cieciorki namoczyć na noc z 1 łyż. sody.
 Rano opłukać, zalać czystą wodą i gotować z 1 łyż. oregano + 1 kostką warzywną + 1/2 szklanką oliwy z oliwek.
 Gdy cieciorka jest miękka dodajemy 1-1/2 łyż. mąki wymieszanej w zimnej wodzie.
Wlej i zagotuj rozmieszaną mąkę.
 Na końcu dodaj sok z półtorej  cytryny( nie gotować).
 Doprawić solą i pieprzem.
Podawać z pitą, z plackiem tortilli lub z dowolnym pieczywem.





12 komentarzy:

  1. Ciecierzycę uwielbiam, pyszna zupka!!

    OdpowiedzUsuń
  2. smakuje wybornie, ja kupiłam zapas cieciorki,w moim domu jest bardzo często, życzę smacznego i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ciekawy smak,inaczej mówiąc pycha.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawa zupa... No i tak wspaniale prosta w przygotowaniu! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cieciorka jest spaniała i b.zdrowa aczkolwiek potrzebuje długiego gotowania i tak długo gotowany olej jest b.bardzo niezdrowy i przes to grecy są niezdrowi wiem bo mieszkałem ponad 20 lat

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy- może zmienić i olej dać po ugotowaniu i na pewno mniej:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, każdy może zmienić co nie co:) Pozdrawiam

      Usuń
  7. W jakiej części Grecji mieszkał(a) te 20lat Anonimowy, że dodawał do zupy oleju i widział chorowitych Greków? W tej części Grecji w której bywam dodaje się oliwy, w zasadzie ja nigdy nie spotkałam oleju w Grecji

    OdpowiedzUsuń
  8. Do zup daje sie oliwy tylko i to pod koniec gotowania . Grecy chorzy no niewiem przecież dieta śródziemnomorska jest najlepsza .Choroja ludzie ale dlatego ze takie mamy środowisko i chemia jest we wszystkim .

    OdpowiedzUsuń
  9. Mieszkam na Rodos, mój synek i ja uwielbiamy ρεβίθια wym. Rewithia.
    love it, jemy jutro...

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak widzę kostkę warzywną, to od razu odeciewa mi się takiego przepisu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wyaźnie pisze pzepis od Krystyny. Ja gotuj bulion sama ,co szkodzi na przeszkodzie zmienić? Duga sprawa jak użyję kostki bulionowj bio, gdy nie mam czasu.Świat się nie zawali a ja mam więcej czasu dla rodziny .Ja często korzystam z pzepisów gdzie jest mięso ale stosuję zamiennik. Nie pzekeślam od azu pzpisu a zupa wychodzi naprawdę pyszna. Pozdrawiam:)

      Usuń