piątek, 2 września 2016

Placki ziemniaczane i bigos warzywny.



Ostatni dzwonek na przetwory z papryki.Zakupiłam piekną czerwona paprykę , kóra czeka juz w kolejce. Mało czasu, więc u mnie szybki obiad.
1. Placki ziemniaczane - czas przygotowania 5 minut
2. Bigos warzywny - czas przygotowania ok.30 minut


PLACKI ZIEMNIACZANE
1 mała cebula
 jajko 1-2
 ziemniaki
Obrać cebulę i ziemniaki, pokroić w kostkę.Do blendera rzucamy jajko i cebulę- miksujemy.Następnie ziemniaki i wszystko blendujemy. Mamy gotowa masę, dodajemy mąkę, sól i pieprz ,wszystko mieszamy. Masę mamy gotową.Możemy smażyć placki.Ja smażę placki w czasie gdy bigos się dusi na patelni.

BIGOS WARZYWNY
1cebula
bakłażan mały
ogórek
papryka czerwona bez skóry
1/2 kostki tofu wędzonego
przyprawy: sól, pieprz, kostka warzywna bio
olej i woda
Cebulę obrać i pokroić w kostkę. Bakłażan,paprykę i ogórek też pokroić w kostkę.Na patelnie wrzucamy cebulę. następnie resztę składników. Smażymy do złotego koloru, podlewamy wodą i dusimy do miękkości. Doprawiamy do smaku.
Podaję na gorąco i posypuję pieczoną papryką,pokrojoną w paski.
:)

1 komentarz:

  1. U Ciebie też przetwory? Ja w niedzielę "walczyłam" z pomidorami, z których przygotowałam sos słodko-kwaśny do słoików na zimę. Pyszny, warto było się pomęczyć! Przy okazji był i na obiad :)

    OdpowiedzUsuń