niedziela, 17 listopada 2013

La Cecina, Socca, Dhokla, Panelle



Są to placki z mąki z ciecierzycy, każdy z nich różni się dodatkami  i  sposobem pieczenia  lub smażenia.
Główny i  wspólny składnik tej potrawy to mąka z ciecierzycy ( garbanzo). Placki z cieciorki są proste w wykonaniu,  smaczne,wegańskie i szybkie w wykonaniu.
Najbardziej spodobał mi się przepis,  który znalazłam tutaj Kuchnia nad Atlantykiem. Przepis prosty i pięknie opisany. Podaję przepis za Panią Agnieszką

SKŁADNIKI
* 750 ml wody
* 300 g mąki  z ciecierzycy
* 3/4  drobnej soli
* 2 łyż.oliwy  z oliwek( extra  vergine)
Pieprz i sól gruba do posypania  oraz dodatkowo oliwa do smarowania formy.
WYKONANIE
Mąkę i wodę wymieszać bardzo dokładnie aby nie było grudek, dodajemy oliwę i sól. Odstawić na 1/2- 1 godz.  Blaszki wysmarować dużą ilością oliwy( inaczej  placek się przyklei) Do blaszek wlewamy ciasto na ok 0,5 -1  cm. Pieczemy  aż placek się zarumieni  czyli ok. 20-25 min.  w temperaturze 230 stopni. Ja piekłam w temperaturze 180 stopni - piekarnik elektryczny.
Podajemy na ciepło, tak smakują najlepiej. Placki posypujemy solą i pieprzem .
 Ja podałam  z pomidorem i pesto, było pyszne na śniadanie.  Ja zrobiłam z połowy składników, dla sprawdzenia i wyszło rewelacyjnie. Dodałam  dodatkowo 1 płaską łyżeczkę  mielonego kuminu  rzymskiego.  Planuję już następne placuszki !

3 komentarze:

  1. Ja się czaję na robienie jej

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm ciekawe, nie wiedziałam, że istnieje mąka z ciociorki :D muszę się za nią rozejrzeć

    OdpowiedzUsuń
  3. Aldona70 - jest o której ja też nie wiedziałam( mieliłam ziarna w młynku) a przepis warto wypróbować, gdyż pracy jest tylko 5 min. + pieczenie.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń