środa, 6 listopada 2013

Puk, puk -kto tam- niespodzianka Z KAMISA

Tak właśnie było , gdy przyszedł kurier i przyniósł paczkę, pomyślałam ,że mój mąż coś zamówił z......
Ale Pan powiedział ,że to do mnie.Kto nie lubi dostawać prezentów? Ja lubię i oby częściej!
Dostałam przyprawy (Kurkumę, Imbir, przyprawa do pomidorów.....ale już jej nie ma gdyż zużyłam całą oraz przyprawy do Pizzy po Sycylijsku, do spaghetti Bolognese, spaghetti Carbonara ,
 liść laurowy oraz Chili . Wszystko zapakowane w śliczne zielone pudełko! .Niespodzianka była tym bardziej miła, że skończyły mi się przyprawy i nie tylko.......ha, ha....
Ugotowałam pyszną zupę czerwony gęsty barszcz









 Skórki cebuli uprażyłam na patelni i dodałam do gotującej się zupy, wyrzuciłam gdy zupę doprawiałam do smaku.


SKŁADNIKI
* miseczka czerwonych buraków-ugotowanych i startych na dużych oczkach
* tyle samo ziemniaków pokrojonych w kostkę
* warzywa- marchew, cebula, por zielona część,seler i pietruszka( korzeń)
Ja te warzywa poszatkowałam w szatkownicy do cebuli.
* przyprawy - liść laurowy, chili-szczypta, pieprz  ziołowy,przyprawa warzywna bez glutamianu sodu
* sok z cytryny do smaku( oczywiście nie chwaląc się przyprawy dodałam z firmy KAMIS)
* oregano lub pietruszka nać do  ozdoby i smaku
*3 l wody zimne
*1/2 szkl. mleka sojowego lub śmietany
Do garnka wlałam 3 l wody i dodałam ziemniaki, gdy zaczęło się gotować wsypałam warzywa Gotować ale nie rozgotować - ma być al dente. Następnie wrzucamy buraczki i przyprawy, sok z cytryny oraz mleko sojowe. Smakujemy doprawiamy jeżeli  brakuje soli to dosalamy.
Podajemy z pieczywem  i jeżeli się zdarzy że zupy nam zostanie to żadne zmartwienie, zupa następnego dnia jest jeszcze smaczniejsza.

4 komentarze:

  1. Sama bym chętnie taką paczuszkę odebrała od Kamisa

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda świetnie, a na pewno jeszcze lepiej smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oho to mam już ,,pomysła" na pyszną zupkę, dziękuję! :)

    OdpowiedzUsuń