poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Pieczone bataty



Słodkie ziemniaki w Polsce są mało znane, ja mieszkam w małej miejscowości i "poluję" na nie, już od dłuższego czasu.SWniosek - jeszcze ich nie jadłam a mam ogromną ochotę.Zdjęcia i przepis są mojej córki Karoliny, która mnie zachęciła do ich kupna( może uda mi się kupić w innej miejscowości).w
Prosty przepis na słodkie ziemniaki
 Bataty( słodkie ziemniaki) obieramy ze skórki i gotujemy  nie za długo.  Nakłuwamy  widelcem i sprawdzamy czy są miękkie, tak jak zwykle gotujemy nasze "pyrki".
 Następnie układamy na folii( patrz zdjęcie), skrapiamy oliwą i posypujemy majerankiem i solą. Pieczemy w gorącym piekarniku( 180 stopni- około 10 min.)
Zdjęcia zrobione  przez Karolinę( telefonem komórkowym)
Podajemy  np. z kukurydzą, fasolą i surówką. Smacznego!



niosek- ziemniaki

1 komentarz:

  1. Ja też niedawno pierwszy raz jadłam bataty i bardzo mi smakują tylko cena jest niestety wysoka -15,0 za kg.Najlepsze dla mnie są pieczone ze skórką ale ja nie obgotowuję ich przed pieczeniem.Wymyśliłam tez pastę z batatów -polecam
    http://wegetarianskiesmaki2.blogspot.com/2012/07/pasta-z-batata-i-pieczonej-papryki.html
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń