czwartek, 4 października 2012

Zupa z dyni


Zupa z dyni  to najłatwiejsza zupa do gotowania.  Właściwości dyni - jest ich dużo, wymienię tylko kilka.
100 g zawiera  ok. 15 kalorii,Zwiera min. B1, B2, PP I C, dużo wapnia, fosforu  magnezu i żelaza.  Ja podam powtórzę przepis na zupę.
SKŁADNIKI
Porcja dla 4 osób
* 4 szklanki dyni pokrojonej w kostki
* 1 marchewka
* 2 duże lub 4 małe ziemniaki
* sok z cytryny,  sól, pieprz ziołowy, curry, czosnek
* 1 łyżka oliwy i mleko sojowe ok. 1/4 szk.
* 4 szkl. wody
WYKONANIE
 Dynię pokrojoną, ziemniaki i marchewkę( wcześniej wszystko umyte i obrane)  wrzucić do gotującej się wody. Gotować do miękkości. Zmiksować( ja to robię ręcznym  mikserem w garnku)
 Doprawić do smaku  cytryną, solą, pieprzem, curry i dodać mleko , czosnek oraz oliwę.
Zupę  posypać prażonymi płatkami migdałów lub  pestkami dyni. U mnie posypałam   suszonymi płatkami słonecznika.
Moi drodzy łatwe? Powodzenia!


3 komentarze:

  1. Ja uwielbiam zupy dyniowe ,a tak jak ładnie podana

    OdpowiedzUsuń
  2. Karolina- życzę powodzenia, będę trzymała za Ciebie kciuki a to zobowiązuje, dziękuje za miły komentarz, pozdrawiam:)
    Margot- na moim blogu pojaśniało, a dlaczego? Gdyż zajrzało do mnie Słoneczko, chętnie bym Ciebie mocnoooooooooooooo uściskała, dziękuje za komentarz, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń