poniedziałek, 19 marca 2012

Zupa krem z czerwonych buraków

To najłatwiejsza zupa jaką gotowałam. Przepis dostałam od Pani Marzeny.Smakowała wszystkim domownikom a ja się przy niej nie napracowałam.  Następnym razem, buraki ugotuję dzień wcześniej w skórce to oszczędzi mi czasu( gotowałam ok.40 min.). A teraz do  rzeczy tzn. do przepisu.





SKŁADNIKI

* 5 średnich cebul .............................1zł.
*1kg buraków....................................2 zł.

* bulion z warzyw ok. 2-3 litrów......... ok.2 zł.
* 1/2 kg. ziemniaków..........................1 zł.
* 2 -3 duże oliwy z oliwek....................
* przyprawy- 1 duża łyżka cary, sól i pieprz ziołowy do smaku.
cary można dać więcej wg. swojego gustu....................0,50zł.
koszt całkowity ze szczypiorkiem i śmietaną .................7 zł
WYKONANIE
Buraki  i ziemniaki obrać , ugotować w bulionie. . Cebulę obrać , pokroić i usmażyć na oliwie.
Wszystko zmiksować  na krem  , dodać przyprawy.
 Zupę krem,  z czerwonych buraków podawać  z kleksem śmietany( np. z nerkowców) i posypaną szczypiorkiem.
Uwaga- jeżeli uważamy, że zupa jest za gęsta dolewamy wody aby uzyskać odpowiednią konsystencje.
zdj.1 składniki na zupę
zdj.2.ugotowane buraki i ziemniaki
zdj,3 zmiksowana zupa i dodane przyprawy
zdj.4 cebula pokrojona i smażona
zdj,5 miksowanie wszystkich składników(ja to robię ręcznym mikserem)
Smacznego!

8 komentarzy:

  1. super przepis:) uwielbiam zupy o kazdej porze roku:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie łatwy przepis. A smak wspaniały

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dziękuje, bardzo dziękuje , pozdrawiam:):)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  5. Aga- zapewniam ,że jest pyszna i szybka w przygotowaniu:)

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszna zupka :)
    na stałe zagości w mojej raczkującej kuchni wegetariańskiej :)
    Swietna strona:)
    z niecierpliwością czekam na kolejne przepisy :)
    Gorąco pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuje za śliczny komentarz, życzę powodzenia, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń