wtorek, 31 stycznia 2012

ŚMIETANA Z NERKOWCÓW

Śmietana z orzechów nerkowca, łatwa do wykonania. Można polewać naleśniki, dodawać do zupy  do sałatek a jak  masz  ochotę to jeść łyżką prosto z miseczki.
Wykonanie
1 szklankę orzechów zalać  gorącą  wodą - na noc( min.12 godz).
Wodę z orzechów ,wylać -namoczone orzech zmiksować 1/2 szkl. wody przegotowanej. Gotowe- przechowywać w lodówce.Jest pyszna  i zdrowa, zamiennikiem dla ludzi, którzy nie spożywają wyrobów mlecznych.
Orzechy namoczone  lekko ciemnieją.

8 komentarzy:

  1. Mam pytanko: czym miksowałaś nerkowce, że wyszło takie puszyste cudo? Bo chyba najzwyklejszy blender jaki posiadam nie da rady z orzechów zrobić śmietany.
    Pasztet ze słonecznika Twojego przepisu właśnie piecze się w piekarniku :)
    Jestem pod wrażeniem Twojego bloga, bardzo fajnie obfotografowane krok po kroku co i jak z czym do czego. GRATULUJĘ :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje za miły komentarz,aż się zarumieniłam słysząc te pochwały, dziękuje. Jeżeli chodzi o miksowanie to najlepszy jest ręczny lub który ja używam " MAGIK MAXX" dwa obroty i gotowe, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny przepis skorzystam bardzooo dziękuje ;-) pozdrawiam basia

    OdpowiedzUsuń
  4. wow , jak krem , bardzo gęsta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo Ci dziękuję za szybką odpowiedź. Spróbuję coś wymodzić moim blenderem, jak mi wyjdzie to nie omieszkam się pochwalić, a w zasadzie nie się, Tylko Twój przepis ;)

      Usuń
  5. Anonimowy- czekam na zdjęcie lub sygnał jak smakowało:)
    Margot- ta śmietana jest taka gęsta dlatego,że to kremówka 50%, patrząc na śmietany w sklepię " wzdycham", moja mama z mleczka od krówki ściągała. To była śmietana. A dzisiaj, to nie wiem co to jest?
    Ale się rozmarzyłam,przepraszam to przez tą pogodę:)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie wyszedł bardziej gęsty krem, niż bita śmietana. Ubijanie moim blenderem trwało długo, a nawet bardzo długo, orzechy i wszystko zgodnie z przepisem. Wydaje mi się, że aby uzyskać taką śmietanę jak zaprezentowałaś to trzeba dysponować mocniejszym sprzętem-mój bosch 650W nie dał rady :( , ale krem też był bardzo dobry :)

      Usuń
  6. Świetnie wygląda ta śmietana :-) tylko nie wiem czy nerkowce u mnie wytrwaja żeby je przerobić na takie cudo ;-)

    OdpowiedzUsuń