czwartek, 3 listopada 2011

KOTLETY Z KASZY JAGLANEJ

Zdj.1 kotlety po usmażeniu , otrzymujemy około 25 sztk. Zdj.2 do zdjęcia z talerzem, kotlet ostał się tylko jeden!

Kotlety z kaszy jaglanej i tofu( ser sojowy).
Ale gdy otworzyłam lodówkę okazało się, że nie mam sera tofu.Więc zrobiłam z pieczarkami.
SKŁADNIKI
* kasza jaglana 200g (sucha)
* 2 jajka
* pieczarki 200g
*1/2 szkl. płatki owsiane, kasza mana- 2 łyż.
* 1 cebula
* przyprawy do smaku- przyprawa warzywna lub sól, pieprz ziołowy, tymianek
Kaszę umyć i ugotować, dodać pieczarki oraz cebulę( startą na dużych oczkach i usmażone na oliwie) . Do masy dodać pozostałe składniki, płatki owsiane wcześniej namoczyć w gorącej wodzie.
Przyprawić do smaku i smażyć na złoty kolor. Podawać z surówkami i ziemniakami.
Kotlety są pyszne, w czasie formowania są delikatne i się kleją. Ja panierowałam w mące. Na patelni nabierają odpowiedniej twardości i po usmażeniu są pyszne.
UWAGA! kotlety maja jedną wadę- szybko znikają.

9 komentarzy:

  1. ja bardzo lubię różne kotlety z kaszy jaglanej , takie z pieczarkami jeszcze nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  2. Kotlety z kaszy jaglanej i tofu, jadłam w Bielsku Białej- trzy tygodnie temu.Z braku tofu wyszły z pieczarkami i też pyszne. Dzisiaj oglądałam Twoje pyszne ciasteczka i znalazłam kotlety z kaszy jaglanej,ale jak to w życiu bywa, musiałam jechać aż do Bielska B., żeby je docenić, pozdrawiam
    A Twoje ciasteczka ( margot) wyszły cudne zwłaszcza te z daktylami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale smakowicie wyglądają! Może będą u mnie dzisiaj na obiad? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne przepisy, ciekawe kompozycje smakowe. Nie myślałaś o połączeniu unikalnego smaku dania ze smakiem odpowiedniej herbaty? Jeśli masz jakiś pomysł na taką wariację spróbuj swoich sił w konkursie kulinarnym dilmah. Na stronie internetowej dniherbaty.pl należy zamieścić dowolny przepis i dobrać do niego herbatę. Do wygrania atrakcyjne nagrody.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dieta_pasja
    czytam Twój blog nałogowo i wyróżniłam go w konkursie, zapraszam
    http://www.prozdrowie.pl/Spolecznosc/Blog/JESTEs-TYM-CO-JESZ--/Wpis/Wyroznienie-

    OdpowiedzUsuń
  6. Przez przypadek zrobiłam właśnie kotlety z kaszy jaglanej i pieczarek i to były chyba najsmaczniejsze kotlety, jakie w życiu jadłam :) Następnym razem dodam tych płatków, bo moje trochę się rozpadały podczas smażenia

    OdpowiedzUsuń
  7. o tak to najtrudniejszy etap, warto dodać płatki wtedy nie będą się rozsypywały , ciesze się że smakowały ,pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. a mogę jeszcze prosic o przepisy na te dwie sałatki? bardzo pysznie wyglądaja.

    OdpowiedzUsuń
  9. jedna sałatka jest z kapusty pekińskiej zetrzeć na tarce oczka (duże)+ marchewka i pietruszka + sos winegret
    druga- seler zetrzeć na tarce+ sok z cytryny+ śmietana sojowa(lub zwykła) jeżeli chcesz solić - odrobinkę( śladowe ilości marchewki zostały po poprzednim tarciu)

    OdpowiedzUsuń