wtorek, 19 lipca 2011

OGÓRKI I OGÓRECZKI

Ogórki kiszone, każdy je lubi takie domowe " mamusine", nie te beczkowe ze sklepu.
^^^^^^^^^^^^^^^
Przepis mojej Mamy
Pierwszą rzeczą jest przygotowanie słoików, wkładam do zmywarki i mam gotowe, czyste i wyparzone.
Ogórki myjemy w zimnej wodzie, koper suchy tniemy na kawałki, chrzan obieramy i dzielimy na kawałki, czosnek obieramy.
Wodę gotujemy i wlewamy do dużego garnka, solimy tak aby woda gdy spróbujemy była bardzo słona( tak uczyła mnie moja Mama). Może są inne dokładniejsze przepisy ja robię taki i zawsze wychodzą dobre.
Na dno słoika wkładam 2-3 ząbki czosnku, kawałek korzenia chrzanu oraz kawałki kopru.
Układam ogórki jeden przy drugim, warstwami ( na zdjęciu-4), na wierzch układam kawałki kopru- mogą być pocięte łodygi kopru. Maja Mama mówiła na nie patyki.
Zalewam gorąca osoloną wodą, zakrywam liśćmi chrzanu lub liśćmi czarnej porzeczki, zakręcam denkami i odwracam do góry dnem. zostawiam do ostygnięcia i wynoszę do spiżarni.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Drugi przepis na ogórki na zupę, który dostałam od Izabelli
Duże i nie równe ogórki obieram ze skórki, pokroić w kostkę i dalej postępować jak wyżej
( kiszenie ogórków).








7 komentarzy:

  1. ogórki robię , bardzo bardzo podobnie(na 1 litr wody daję 1 łyżkę soli) ,ale nie potrafię robić takich ładnych zdjęć :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kiszone ogórki, nie wyobrażam sobie życia bez nich, a mało solne to po prostu rarytas. Nie mam cierpliwości, zęby je robić dlatego na razie liczę na pomoc rodzinki w dostawach. Ale kto wie? na przyszłość zapisze tego posta sobie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. margot- dzięki za proporcje i za miły komentarz,pozdrawiam
    Paula-o tak ,a to dopiero początek tego szaleństwa:)
    Nesti-warto zrobić nawet 2 słoiki a jaka radość,że to sami zrobiliśmy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. kulinarne -smaki - czeka nas długa zima a moja rodzina kocha ogórki, takie domowe,zachęcam do robienia zapasów na zimę i nie tylko,pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ciekawa propozycja, jeszcze tak nie robiłam , dziękuje za przepis:)

    OdpowiedzUsuń