środa, 20 lipca 2011

ZUPA Z OGÓRKÓW






Zupa z zielonych ogórków to moja ulubiona. Wczoraj gdy robiłam weki, odłożyłam kilka na zupę.
Porcja dla dla 3-osób.
* 1,5 l wody
*1 kg. zielonych ogórków
*200ml śmietana sojowy
* garść-koperku, pietruszki i szczypiorku
*2 ząbki czosnku
*1 łyż. oliwy
* sól, pieprz ziołowy, przyprawa warzywna
* 2 łyż. mąki orkiszowej( niekoniecznie)

Ogórki obieramy ze skórki i kroimy w kostkę ( małą). Czosnek obieramy kroimy w plasterki, rzucamy na gorącą oliwę, po2 min, dodajemy ogórki,dusimy ok,3-5 min.Potem rzucamy na gotująca wodę, gotujemy do chwili gdy ogórki będą miękkie. Następnie dodajemy mąkę orkiszową ( mieszam z zimną wodą), zagotować i zestawić z palnika. Dodaję resztę składników tj. śmietanka sojową, sok z połowy cytryny, sól i pieprz oraz zieleninę czyli pietruszkę, koper( mój mrożony) szczypiorek. Próbujemy i dodajemy wg. gustu np. więcej cytryny(soku).
Zupa ma ma być lekko kwaśna, podajemy z pieczywem.

5 komentarzy:

  1. nooo brzmi bardzo pysznie , ja się przyznam ,że nie zabielam zup wcale ,ale chyba specjalnie kupie tą śmietankę sojową i zrobię taką samo jak twoja

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogórki? Musi być smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystko co ogórkowe, od jedzenia na maseczkach i kosmetykach skończywszy! Zupa wygląda apetycznie- próbowałam również więc wiem ze jest przepyszna. Fajny przepis bo w innym wszędzie są te serki!

    OdpowiedzUsuń