środa, 20 października 2010

PIGWA -przetwory

PIGWA- trochę gruszka, trochę jabłko, twarde ale bardzo aromatyczne. Są to wyjątkowe owoce, bogate w witaminy. Moja znajoma Ania przyniosła mi całe wiadro tych owoców, były dojrzałe, w środku żółte, hmmm zaczęłam szukać przepisów, ale jestem bardzo wybredna. Przerażała mnie duża ilość cukru, jaka dodawana była do owoców.
Ja zrobiłam tak: owoce obrałam ze skórki, usunęłam gniazda, podzieliłam na drobne kawałki.
Na dno garnka wlałam 1 szkl. wody,wsypałam owoce i dusiłam do miękkości. Na końcu wsypałam na 2 kg owoców- 40 dkg. cukru, gotowałam ok. 10 min. cały czas mieszając. Uważam, że mogłam wsypać mniej, gdyż dżem był bardzo słodki. Do słoików i pasteryzowałam ok. 20 min. ( w garnku z wodą)
Jedne owoce przetarłam przez sito, wyszedł - mus, drugi z kawałkami owoców. Czyli otrzymałam dwa rodzaje dżemu.
Dżemy z pigwy są bardzo aromatyczne, można je dodawać do deserów, lodów, herbaty w jesienne wieczory.
Więc miłe Panie czas na przetwory z pigwy! A może i Panowie!




2 komentarze:

  1. uwielbiam przetwory z pigwy, problem z tym, że nie mogę jej ostatnio nigdzie kupić :( dżemy na pewno pyszne, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak to dobrze mieć znajomych na wsi, a w tym roku jest duży urodzaj, pigwa uważana jest za mało wartościowy owoc, dlatego nikt nie sprzedaje, pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń