niedziela, 19 września 2010

PASTA Z LNU

Pasta z lnu -"lnianka"
SKŁADNIKI
*1 szkl.siemienia lnianego
*1 duża cebula
*3 średnie kiszone ogórki
*4 łyż. przecieru pomidorowego
*1 szkl. gorącej wody
WYKONANIE- siemię lniane prażymy na suchej patelni ciągle mieszając.Ostudzone ziarno mielimy i zalewamy gorącą wodą , mieszamy dokładnie i dodajemy resztę składników tj.drobno pokrojoną cebulę i ogórki,oraz przecier i sól do smaku.
przepis pochodzi z książki "Kuchnia którą polubisz".
UWAGA! siemię lniane uprażyłam 1/2 szklanki reszta naturalna- wszystko potem zmieliłam w młynku, cebulę i ogórki tarłam na tarce duże oczka.
Siemię lniane zawiera dużo witaminy E, błonnika oraz kwasy tłuszczowe omega-3.
Pasta jest zdrowa i łatwa w przygotowaniu, chociaż zaznaczam ma specyficzny smak.

Składniki- ! szkl. siemienia lnianego, 3 ogórki, 1 cebula, 4 łyz. przecieru pomidorowego, 1 szkl. gorącej wody i sol do smaku.
Cebulę i ogórki trę na tarce.
Pół szklanki lnu prażę na patelni a potem mielę i drugą nie prażoną , oczywiście tez mielę.
Zmielone siemię lniane.
Dodaję gorącą wodę i dokładnie mieszam.
Dodaję resztę składników ,dokładnie mieszam , doprawiam solą do smaku i gotowe

Podajemy z pieczywem .
SMACZNEGO!

4 komentarze:

  1. pyszna , zrobiłam ciut inaczej bo cebulki dwie udusiłam na kapce oliwy
    A przecieru dałam tylko 1 łyżkę , jest pyszna

    OdpowiedzUsuń
  2. mamy podobne myśli, tak też myślałam zrobić z cebulką..........

    OdpowiedzUsuń
  3. Zamiast przecieru użyłam domowego ketchupu. Wyszło pikantnie i pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dobry pomysł, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń