wtorek, 10 sierpnia 2010

KARTOFELKI Z ROZMARYNOWYM CZOSNKIEM(obiad)


KARTOFELKI Z ROZMARYNOWYM CZOSNKIEM
Przepis ten dostałam od Paula, więc od razu zabrałam się do pracy. Są to zapiekane ziemniaki bardzo aromatyczne i smaczne. Ziemniaki myjemy bardzo dokładnie, większe przekroić na pół. Na talerzu przygotowujemy, czosnek ( ząbki miażdżymy) i mieszamy z rozmarynem suszonym.
Ja dodałam 1dużą łyż. kolorowego czosnku dodatkowo. Obtaczamy ziemniaki, nacieramy aby jak najwięcej przyklejało się ziół, polewamy oliwą, Wkładamy do foremki na ciasto. Przykrywamy folią i pieczemy ok. 2 godz. Można wcześniej posolić, ja podaję w solniczce i każdy używa lub nie wg. swojego smaku.
Piękny rozmarynowy zapach, rozchodzi się po całym domu, upieczone ziemniaki mogą być dodatkiem do wielu potraw lub można je zjeść np. ze szklanką kwaśnego mleka. Rada Paula- oliwą spryskać ziemniaki a potem ziołami obtaczać, lepiej się trzyma panierka.
KOSZT- 2,50 zł
Jadłam.......pycha!


To są gotowe kartofelki, upieczone na parze, pełne aromatu..........
Składniki- umyte ziemniaki, rozmaryn, czosnek.............
Zrobić taką ziołową panierkę-Kolorowy czosnek. świeży czosnek i rozmaryn.
Obtaczamy, każdy kartofelek.
Układamy w formie (na ciasto), polewamy oliwą i solimy .(ja nie solę ,używam mało soli)
Przykrywamy folią, pieczemy ok. 2 godz.
Gotowe kartofelki podajemy z dowolną potrawą lub tylko z surówką, ja polecam z rurkami z cukinii i zielonym sosem.( Przepis w poście -rurki z cukinii.)
SMACZNEGO!


1 komentarz: