czwartek, 23 kwietnia 2009

CIASTO CYNAMONOWE

CIASTO CYNAMONOWE- Ania G. poczęstowała mnie i mojego męża, właśnie tym ciastem.Byłam zaskoczona mile smakiem,więc spytałam o przepis.Ania powiedziała że to przepis ze Znaków Czasu ,z grudnia 2008.Przepis pani I.Lewosińskiej, więc pomyślałam nic tylko trzeba wypróbować, upiekłam wszystkim smakowało, jest zdrowe, smaczne i piekę je na każdą sobotę.Jest łatwe w wykonaniu, czas to około 30- 40 min. (bez pieczenia)
SKŁADNIKI CIASTA

  • 2 łyż. cynamonu
  • 2,5(pół) szklanki mąki razowej
  • 1 jabłko
  • 1 banan
  • 1/2 szkl. orzechów nerkowca( ja dałam orzechy włoskie, gdyż takie miałam w domu)
  • 10 dkg.suszonych śliwek
  • 1/2 szkl.oleju
  • 2 łyż. kawy zbożowej instant
  • 1/2 szkl. wody
SKŁADNIKI ZACZYNU
  • 5 dkg. drożdży
  • 2łyż. miodu
  • 3 łyż. cukru
  • 5 łyż. mąki razowej (ja dodaje 5 łyż. białej mąki)
  • 1/2 szklanka wody
KOSZT OK.8 zł.
WYKONANIE-----wszystkie składniki zaczynu wymieszać w miseczce i odstawić na ok. 15 min. w ciepłe miejsce.
Do większej miski wsypać: mąkę razową, cynamon,kawę zbożowa, orzechy i wymieszać.Następnie pokrojone i obrane jabłko i banan oraz śliwki suszone. Dalej dodajemy zaczyn,mieszamy i dodajemy zmiksowany olej z wodą.
Całość wyrabiamy ok.5 minut.
Przekładamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia, odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 15 min.
Wkładamy do nagrzanego piekarnika,pieczemy ok. 50 minut w tem. 200 stopni.

Gotowe , prawda że proste , więc do dzieła i powodzenia! napiszcie do mnie od czasu do czasu, jak tam wasze potrawy się udają . SMACZNEGO!



Składniki ciasta:śliwki, orzechy, woda, olej, mąka razowa,kawa zbożowa,banan, jablko,
Zaczyn :miód, ciepła woda,drożdże, cukier
wszystko mieszamy............
odstawiamy do wyrośnięcia..........
wykładamy formę papierem do pieczenia( forma dowolna)

dodajemy mąkę,orzechy ,kawę,cynamon,
kroimy śliwki, banan i jabłko

mieszamy..................
wlewamy zaczyn wyrośnięty.........
dodajemy zmiksowany olej z wodą...mieszamy ,wyrabiamy ok.5 min.
wykładamy do dowolnej foremki..................
ja posypuję wiórkami kokosowymi......a w trakcie pieczenia przykrywam wierzch ciasta papierem
wkładam do nagrzanego piekarnika...
gotowe, czekamy niech trochę przestygnie...............
pachnie cudnie ,smakuje wybornie!
PODAJĘ Z KAWĄ ZBOŻOWĄ OCZYWIŚCIE Z MLECZKIEM SOJOWYM , SMACZNEGO!

8 komentarzy:

  1. Natalis dzięki za przepyszne smakołyki,własne niedawno z Twojego prxzepisu zrobiłąm kopytka razowe z tą surówką z czerwonej kapusty smakują rewelacyjnie.A teraz własnie sięprzymierzam do ciasta cynamonowego ,też w moim guście:)ale mam dylemta odnoście łyżek czy łyżeczek.Jesli możan Cię prosić to odpisz jak powinno być właściwie.Z wyglądu co prawda wydaje się,że łyzeczek ,lecz wydaje mi się nieco mało ,ale może sięmylę ,więc proszę o potwierdzenie .
    Pozdrawiam i życzę dalszych tak udanych przepisow.
    Margo

    OdpowiedzUsuń
  2. TAK MASZ RACJĘ, ŁYŻKA, NAWET TE STOŁOWE MAJĄ RÓŻNE WIELKOŚCI, KIERUJ WLASNYM WYCZUCIEM I SMAKIEM.JAK SĄ MAŁE DAJ DWIE.

    OdpowiedzUsuń
  3. niestety, ale żeby mi lepiej smakowało musiałam je trochę "uszlachetnić" tzn.4 łyżki cukru , zamiast kawy dałam kakao( nie miałam kawy) i do śliwek dorzuciłam trochę daktyli i rodzynek...lubimy słodkie...ale ciacho faktycznie pycha- dziś piekę je kolejny raz a potem objadam się bez specjalnych wyrzutów sumienia...pozdrawiam b.

    OdpowiedzUsuń
  4. każdemu co innego smakuje,ale twoje zmiany są bardzo ciekawe, wykorzystam jak będę piekła ciasto cynamonowe,pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
  5. Moim mężczyżni uwielbiają ciacha,więc pieke im naokrągło.Ciesze sie z tego przepisu ,bo będe mogła im upiec coś zdrowszego:)).
    Do innych przepisow bede tez zagladac .
    Pzdr.i swój uśmiech Tobie zostawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. dziękuje za pozdrowienia ,uśmiech i oczywiście za miły komentarz:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cynamonu łyżki czy łyżeczki ?

    OdpowiedzUsuń
  8. łyżki takie od zupy, oczywiście płaskie, mam nadzieje ,że nie za póżno odpowiedziałam.,pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń