środa, 11 marca 2009

Pasta sezamowa tahini na słodko.

Pasta Tahini ( na słodko), świetna do deserów, makaronów itp. Gdy chcemy więcej lejącą, zwiększamy ilość wody.Ostatnio nie miałam orzechów więc zrobiłam tylko z sezamem i odrobina wanilii , wyszła pyszna.( Przepis mam z miesięcznika "ZNAKI CZASU"- I. LEWOSIŃSKIEJ)
Wykonanie ok. 15 min. Sezam zawiera dużo wapnia, Orzechy i sezam są bardo kaloryczne, ale dodatek wody zmniejsza kaloryczność.Miód i orzechy złagodzą gorzki smak sezamu.SKŁADNIKI

* 1 szkl. łuskanego sezamu(białego)
*1/2 szkl. orzechów nerkowca
*2 łyz. miodu,szczypta soli
*1 szkl. gorącej wody

Wykonanie- ziarno sezamu i orzechów nerkowca zmielić w młynku, zmielone wsypać do blendera dodać pozostałe składniki i miksować 4 min. ,tak aby uzyskać kremową pastę. Przełożyć do słoików ,wystudzić.Gotową pastę można przechowywać w słoiku kilkanaście dni.Łatwe i smaczne!

Składniki pasty:1 szklanka sezamu,pół szkl. orzechów nerkowca, 2łyż. miodu, szczypta soli, 1 szklanka wrzątku,(ja dałam niepełną szklankę wody)
Mielimy sezam i orzechy.
Nie mam blendera,robiłam to ręcznym mikserem......wszystkie składniki miksujemy.
Wkładamy do szklanych słoików,studzimy i gotowe!
Smakuje dobrze z dżemem figowo- pomarańczowym.
Z chlebkiem kukurydzianym też dodrze smakuje,ja dekoruję listkami świeżej mięty ......pyszne!

3 komentarze:

  1. dziś odkryłam tego bloga i będzie , nie już jest moim ulubionym
    Pastę zrobię już jutro

    p.s ja poszukuje przepis co był w Znakach Czasu
    ma roladę drożdżową ( bodajże) z wiśniami , może Pani posiada ten przepis?

    OdpowiedzUsuń
  2. Musi być bardzo apetyczne. Ostatnio spróbowałam pasty Tahini i się zakochałam na zabój, dlatego będę robić ją sama z Twojego przepisu, bo nerkowce też uwielbiam :-)

    OdpowiedzUsuń