niedziela, 8 lipca 2012

Lody jagodowe - pierwsza propozycja

Pierwsza propozycja  moja z przepisów Romana U. to przepis na lody jagodowe.
Dotychczas robiłam lody  tylko z owoców  tzn.  truskawki i banany zamrozić i  zmiksować.  Też mi smakowały.bez cukru same owoce. Roman podał przepis na lody  z bananem i brzoskwinią, owoce można dowolnie zmieniać. Banan wiadomo służy jako słodzik. A teraz przepis na lody jagodowe, wybrałam jagody z dwóch wzg. mój mąż  bardzo lubi i jest teraz sezon na jagody.
PRZEPIS NA LODY JAGODOWE
 * 3 banany
 * 200g orzechów nerkowców ( orzechy  wcześniej namoczyć)
 * 1 1/2 szkl. jagody( może być więcej)
 * 4--5 łyż. mleka sojowego( żeby lepiej zmiksować)

Orzechy namoczone zmiksować na krem z mlekiem sojowym, do blendera dodać pozostałe składniki- jagody, banany, zmiksowane orzechy.Wszystko dokładnie zmiksować i zamrozić na ok. 3 4 godz.
Jeżeli chcemy  lody mieć od razu, mrozimy tylko banany i wszystkie składniki  miksujemy.Spożywamy od razu.  Moje lody,  jedliśmy na drugi dzień więc były twarde jak kamień. Wtedy trzeba wyjąć wcześniej  z zamrażalnika  aby były miękkie. 
Lody były pyszne, następnym razem, do masy zmiksowanej dodam całe owoce , będzie pięknie wyglądać i jeszcze lepiej smakować.

LODY JAGODOWE


Zaleta lodów  - wiem co jem,nie zawiera dodatków sztucznych  i cukru.A najważniejsze ,że są pyszne! Proszę o opinię ,czy wam smakowały?

7 komentarzy:

  1. Świetnie wyglądają:)
    Na pewno kiedyś je wypróbuję
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Natalis.... Dopiero co wróciłam ze sklepu ..... I muszę iść znowu bo mąż właśnie zauważył nowy post o losach :) dzięki Tobie nawet mój mąż "wkręcił"się w zdrowe odżywianie. Dziś gdy byłam w sklepie sam zrobił chlebek z Twojego przepisu :) dziękuje że jesteś i prowadzisz takiego świetnego bloga. Pozdrawiamy z zimnej Anglii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moi drodzy polecam lody jagodowe na gorące dni i nie tylko gorące:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie dam rady, tak po prostu odejsc ...ide zrobic pyszne lody :). Dziekuje za pomysl !!!. P.s. smakowicie wygladaja ! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. p.s. poszukam zamiennika dla jagod ;)

    OdpowiedzUsuń