poniedziałek, 4 lipca 2011

Expo Zdrowie przepisy

Kiełbasa z zielonej soczewicy- suchą zieloną soczewicę( 1 szkl.) mielimy małymi porcjami w młynku. Do garnka wlewamy 2 szkl. wody i wsypujemy zmieloną soczewicę i cebulę( ja zmiksowałam z wodą ,będzie szybciej niż kroić), gotujemy do miękkości cały czas mieszać inaczej się przypali. Na końcu dodajemy sól, pieprz ziołowy, czosnek, majeranek wg. gustu jak lubimy, czyli inaczej mówiąc nie musi być ale dobrze robi na brzuszek.
Gotową soczewicę wlewamy do szklanek( papka z soczewicy musi być gęsta) gdy wystygnie, nożem należy okroić w szklance, łatwiej wychodzi z e szklanki, pokroić w plastry i podawać na pieczywie. Dobrze smakuje w bułce jako wegański hamburger.

Potrawka z soczewicy-ugotować soczewicę i dodać pieczarki, paprykę cebulę, ogórek, kukurydzę,
marchewkę pokrojoną w kostkę(ugotowaną).Gotować 5 minut i doprawić solą i ulubionymi przyprawami.
Podawać z ziemniakami lub pieczywem.

Paszteciki przepis na ciasto (post-ciasta i inne" paszteciki z kapustą...."), nadzienie - soczewicę ugotować i zgnieść widelcem. Dodać podsmażoną cebulę, sól i pieprz ziołowy.
Dalej robić wg. przepisu na paszteciki.

Krem kawowy-3/4 szkl. makaronu ugotowanego( rozgotowanego),1 łyż. soku z cytryn,2 łyż. miodu lub inny słodzik, mleko sojowe 3/4 szkl. lub w proszku ( wtedy dodajemy ciepłą wodę ok. 1 szkl.) oraz łyż. kawy zbożowej(Inka)
Wszystko miksujemy na gęsty krem. Gdy chcemy uzyskać inny smak np. waniliowy dodajemy wanilię, różany - płatki róż suszone,itp.
Kremu używamy do musli, naleśników itp.

Kotlety z kaszy jęczmiennej-kaszę gotujemy na bardzo miękko, doprawiamy do smaku i smażymy na oleju. jeżeli się rozpadają dodaj jajko lub namoczone płatki owsiane. W bogatszej wersji dodaj zmielone orzechy.

Pieczeń z kaszy jęczmiennej- gotujemy kaszę+ następnie dodajemy sos pomidorowy i sól , pieprz ziołowy, cebulkę podsmażoną. Wszystko dokładnie mieszamy i pieczemy ok 20 min -180 stopni.
Kotlety z kaszy gryczanej i twarogu ( post kotlety)
Kotlety z grochu( suchy) moczymy na noc gotujemy, dodajemy płatki ,sól. pieprz ziołowy, kumin, majeranek, czosnek jak kto lubi lub odrobinę cary.
Kotlety formujemy i na blaszce pieczemy 10-15min. następnie smażymy na patelni na tłuszczu.

7 komentarzy:

  1. Same pyszności! Patrze na zdjęcia i czuję jak staję się momentalnie głodna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też. ..
    Piękne miejsce.

    OdpowiedzUsuń
  3. ale fajne te przepisy , ja soczewice kupiłam ,ale kiełbasek jeszcze nie zrobiłam , bo byłam u siostrzenicy na wege sushi(pyszne zrobiła) i trochę już mis ie nie chciało i zrobię dziś

    OdpowiedzUsuń
  4. dziękuje wszystkim za miłe komentarze a sushi też bym chętnie zjadła,delicje hmmm rozmarzyłam się...

    OdpowiedzUsuń
  5. zrobiłam pycha, pycha tylko musiałam dodać trochę wody , bo jak mieliłam tą soczewice to mi więcej nisz szklanka wyszła

    OdpowiedzUsuń
  6. przepisy naprawdę rewelacyjne przy okazji pozwolę sobie zaprosić do mnie
    http://leszcz-no-more.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuje i chętnie "pobuszuję"na Twoim blogu:)

    OdpowiedzUsuń