niedziela, 29 maja 2011

CHLEBKI NAAN


Pyszne chlebki, przepis z bloga kuchniaalicji , łatwy do zrobienia, ja zrobiłam jedna ręka( druga mam złamana -gips 6 tygodni). Ale jak zobaczyłam te pyszności, po porostu upiekłam.
PRZEPIS
• 150ml ciepłego mleka( JA DAŁAM SOJOWE)
• 2 łyżeczki cukru
• 15g świeżych drożdży
• 450g zwykłej pszennej mąki
• ½ łyżeczki soli
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• 2 łyżki oleju (plus jeszcze trochę do natłuszczenia miski)
• 150ml jogurtu
• 1 duże jajko
• roztopione masło/oliwa do smarowania chlebków
Umieścić mleko w misce+ drozdze+ cukier 1 łyz.= rozmieszać i zostawić do wyrosniecia.

W misce drugiej wsypać pozostałe składniki + zaczyn drozdzowy= zagniesc ciasto(ok. 5 min.)
Zostawić do wyrosniecia na ok.60 min.;podzielić na 8 czesci, rozciagnac w kształt łezki .
Piec w tem. 250 stopni ok. 3-6 min.
wcześniej posmarować oliwa i piec na odwróconej blaszce.

4 komentarze:

  1. bardzo się cieszę ,że chlebki posmakowały i tak pięknie się prezentowały
    p.s trzymam kciuki ,żeby ręka się zrosła bez komplikacji i można było zdjąć gips najszybciej jak się da

    OdpowiedzUsuń
  2. chlebki szybko znikneły, dziekuje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmm ciekawie wyglądają, muszę je wypróbować. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze chciałam je zrobić, może w końcu się zmobilizuję bo ładnie Ci wyszły, zachęcają do konsumpcji:)

    OdpowiedzUsuń