czwartek, 20 stycznia 2011

BRAZYLIJSKA BABKA WARZYWNA

Brazylijska babka, Paul przesyłając mi ten przepis napisał, że zakochał się w tym przepisie.
Jest łatwa do wykonania, smaczna, tania, apetycznie wygląda.

Gotowa babka już pokrojona z sosem pomidorowym.

Składniki, ja dodałam paprykę, nie musi być.
Cebulę i czosnek drobno kroimy ( ja dodałam dodatkowo paprykę)
Następnie pokrojony pomidor i sok pomidorowy.
Następnie 4 szkl. wody, w czasie gotowania można dodać jeszcze jedną ale ja uważam że nie jest potrzebna.
Sypiemy kaszkę kukurydzianą, cały czas mieszać,
Po 5 min. dodać oliwki i groszek ,wymieszać ( nie gotować, zestawić z ognia, doprawić do smaku)

Przełożyć do formy dowolnej i gotowe, Przekładać gdy lekko przestygnie, na półmiski.
PRZEPIS NA BRAZYLIJSKĄ BABKĘ WARZYWNĄ
· ½ szklanki oliwy
· 1 duża cebula( posiekana)
· 3 ząbki czosnku (posiekane)
· 1 szklanka soku pomidorowego
· 1 pomidor (skrojony drobno)
· 1 puszka oliwek zielonych (skrojonych w plasterki)
· 3 szklanki kaszki kukurydzanej (corn meal)
· 1 puszka zielonego groszku
· 1 szklanka posiekanej świeżej pietruszki
· (można dodać swoje ulubione warzywo)
· 4 szklanki wody gotowanej (można dodać dodatkowo 1 szklankę w czasie gotowania)
· Sol i pieprz do smaku
Naczynia:
Foremki jak do galaretki lub głęboka miseczka albo filiżanka (jak do kawy) do indywidualnych porcji.
Duża patelnia lub duży ale niski garnek do gotowania potrawy.
Przygotowanie:
Usmaż cebule i czosnek na oliwie. Dodaj pomidora i sok z pomidorów i podgrzewaj. Dolej wodę i dodaj kaszkę kukurydziana
Wymieszaj dobrze i długo aż zrobi się masa. Gotuj 5 minut. Dodaj oliwki pokrojone w plasterki, groszek i na koniec pietruszkę. Wymieszaj dobrze. Włóż mieszankę do foremki czy foremek. Kiedy jeszcze cieple, usuń z foremki (foremek) i udekoruj dodatkowo talerz listkami sałaty czy oliwkami lub według własnego gustu. Potem odstawić i kroić nożem i serwować dla gości czy domowników.

Smacznego!
Przepis oryginalny od Paula,nawet nie przepisałam tylko wkleiłam, Postanowiłam dziś wypróbować. Jest pyszna polecam z sosami dowolnymi, małe zmiany to dodanie papryki.
Uwaga! wychodzi bardzoooooo dużo! Tak jak na zdjęciu!

2 komentarze:

  1. Na blogach z przepisami gotowania nie pisze sie slowa "post" czy Posty.
    Na tym blogu sie nie posci. Hehe!

    OdpowiedzUsuń
  2. zgadzam się na 100%,ale musimy ten post zastąpić innym "słóweczkiem" hi,hi pozdrawim

    OdpowiedzUsuń