niedziela, 14 lutego 2010

PIZZA DOMOWA

PIZZA DOMOWA
Łatwa do zrobienia i tania, oczywiście bardzo smaczną.
SKŁADNIKI
* 1/2 kg mąki
* 1/2 szkl. oliwy z oliwek
* 5 dkg. drożdży( 3 łyż. mąki, 1łyż. cukru, odrobina wody - wszystko dokładnie wymieszać , odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia)
* sól 1/2 łyżeczki( małej)
Wszystkie składniki, wymieszać i zagnieść ciasto( oczywiście z wyrośniętym zaczynem z drożdży) ,wody dodajemy tyle ile wchłonie mąka,1-1,5 szkl. Odstawiamy do wyrośnięcia na ok. 30 min. w ciepłym miejscu. Po wyrośnięciu dzielimy na części, rozwałkujemy cienki placek ok. 0,5 cm. GOTOWE! Smarujemy wierz pizzy oliwą, następnie sosem pomidorowym. Dodatki wg. gustu, np. oliwki, plastry pomidora, kawałki wędliny sojowej, kukurydza itp. Możliwości jest naprawdę dużo..................................SMACZNEGO!

GOTOWA PIZZA
ZACZYN: mąka , woda , cukier i drożdże
Odstawiamy w ciepłym miejscu. Do miski wsypujemy mąkę i oliwę, zaczyn,wodę dodajemy stopniowo . Zagniatamy aby powstało, elastyczne ciasto.


Ja do ciasta dodaje odrobinę kurkumy, wtedy ciasto ma piękny kolor. Mąkę daję75 % z pełnego przemiału. Odstawiamy w cieple miejsce na15-30 min.
Ciasto dzielimy na części, wałkujemy okrągłe placki,
Smarujemy oliwą a następnie sosem pomidorowym.
Posypuję majerankiem i gotowe!
Można dodać plastry pomidora, oliwki lub ser. Ja lubię bez dodatków.
Jest pyszna i zrobiłam sama. Bazylia mile widziana. SMACZNEGO!

2 komentarze:

  1. Próbowałam! Pizza jest absolutnie rewelacyjna! Dzięki za super przepis! ~slonko

    OdpowiedzUsuń
  2. jestem niezmiernie rada, że smakowało:)

    OdpowiedzUsuń