piątek, 23 stycznia 2009

NALEŚNIKI ZE SZPINAKIEM

NALEŚNIKI ZE SZPINAKIEM

Chcę wszystkim ,pokazać jak zrobić naleśniki ze szpinakiem.Są łatwe wykonaniu i nie drogie.Odwiedziłam razem z mężem rodzinę Janików i tam właśnie miałam okazję zjeść te wspaniałe naleśniki.Zosieńka moja przyjaciółka zrobiła je rewelacyjnie , były pyszne. Moje dzieci nie lubią szpinaku pod postacią papki ale szpinak liściasty (który obecnie można dostać w każdym sklepie)mrożony jest naprawdę dobry.Zachęcam do zrobienia tych naleśników są przepyszne,dziękuje Zosiu za przepis i serdecznie pozdrawiam a wszystkim życzę .......SMACZNEGO !
Cebule drobno pokroić,podsmażyć na oleju.
Szpinak liściasty (najsmaczniejszy jest świeży) może być mrożony liściasty,dusimy razem z cebulą,następnie dodajemy przyprawy: sól,czosnek,pieprz ziołowy .
Przygotowujemy twarożek lub serek tofu(ser sojowy)
Gdy mamy gotowy farsz,przygotowujemy ciasto na naleśniki: 1/2 kg. mąki,3 jaja,10dkg. mąki kukurydzianej ,1 /2 łyż. soli,wody około 2 szklanki(dodajemy tyle aby ciasto miało konsystencje gęstej śmietany) Wszystko miksujemy.
/
Z ciasta smażymy cienkie naleśniki.
Każdy naleśnik smarujemy serem tofu.
Następnie nakładamy warstwę szpinaku.

Naleśnik zwijamy w rulon.
Układamy na blaszce i zapiekamy w piekarniku.Możemy posypać startym żółtym serem lub zieleniną.
.

Jest to potrawa łatwa i szybka w przygotowaniu.Zapewniam że jest smaczna,jadłam a nawet kilka razy robiłam w domu, wszyscy byli zachwyceni. Powodzenia i smacznego.

2 komentarze:

  1. Do ciasta naleśnikowego dodaję wodę mineralną gazowaną-jest wtedy lżejsze,zamiast kukurydzianki/modyfikowana genetycznie-tak jak soja!!!/daję mąkę gryczaną i trochę owsianej.Nadzienie na słodko ub wytrawne,np.szpinak+ser pleśniowy+orzechy włoskie.
    Dzięki Pani "natchnieniu"pędzę do kuchni robić naleśniki.Zawsze jest Pani da mnie natchnieniem-pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy- dziękuję za komentarz, ile to nowych rzeczy można się dowiedzieć w jednym komentarzu, pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń