poniedziałek, 2 czerwca 2014

Płatki róży- przetwory

 Płatki róży to drugie przetwory które robię  o tej porze roku. Chociaż, w tym roku wszystko jest wcześniej co najmniej o 2 tygodnie.

1.PŁATKI RÓŻY UCIERANE NA SUROWO- obcinam białe końcówki, ucieram  z cukrem 1:1
w tym roku mieliłam płatki w maszynce do mięsa a potem dodałam cukier i ucierałam pałką drewnianą + sok z jednej cytryny.
2.KONFITURA Z PŁATKÓW RÓŻY-cukier 1:1 i szklanka wody lub więcej oraz sok z cytryny, gotujemy do odparowania. Gotujemy tak długo oczywiście stale mieszając  aby uzyskać gęstą konfiturę.
3.SOK Z PŁATKÓW RÓŻY( NAPÓJ) - 1l wody + sok z cytryny +słodzik( cukier, miód, stewie, cukier brzozowy...wybieramy co lubimy i co zdrowsze).
Ja część płatków utarłam z miodem , nie wiem jak to się  sprawdzi w przechowywaniu. Zobaczymy:)
Wszystkie przetwory na" surowo"- przechowujemy w słoiczkach  w lodówce.
Opis  dokładny z poprzedniego roku-PŁATKI RÓŻY












3 komentarze:

  1. Taka różnorodność królewskich przetworów , wow

    OdpowiedzUsuń
  2. najbardziej smakuje mi dżem z płatków róży:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Margot- tak to skarby, różane złoto, pozdrawiam z deszczowej Świdnicy :)
    Justyna Żak- to mamy podobne podniebienia, ha, ha..pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń