poniedziałek, 22 sierpnia 2011

Kotleciki marchewkowe( kuleczki)


Kotleciki marchewkowe -przepis znalazłam na blogu kuchniaalicji tutaj
Przepis
* 6 średnich marchewek
* 1 cebula
* 1-2 ząbki czosnku
* 1/4 szkl. cieplej wody
* 4 lyżki mąki ziemniaczanej
*przyprawy-imbir, kurkuma, pieprz ziołowy, gałka muszkatałowa, sos sojowy, koperek i pietruszka siekane( siekane- pięknie napisała Alicja, bardzo to mi się spodobało)
* olej do smażenia i mąka ziemniaczana do obtaczania kuleczek.
Wykonanie-marchew, umyć , oczyścić następnie zetrzeć na małych oczkach.Dodać pozostałe składniki na końcu przyprawy. Dokładnie wymieszać, formować kulki wielkości dużego orzecha włoskiego, smażyć na oleju, wykładać na papier w celu odsączenia tłuszczu.
Przyprawy ja dodałam dużo tj. pieprz ziołowy 2łyż., inne po 1 łyż. dużo pietruszki i kopru.
Zdjęcie jest tylko takie , gdyż chwyciłam w ostatniej chwili talerz a po 2 minutach był tylko pusty talerz. Wniosek- smmmmmakowało!

3 komentarze:

  1. aaa, jak mi miło ,że kotleciki przypadły do gustu i ten pusty talerz bardzo mnie ucieszył :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat szukałam jakiegoś fajnego przepisu z marchewką, może wypróbuję w tym tygodniu!

    OdpowiedzUsuń
  3. margot- bardzo smakowały,zwłaszcza ten delikatny smak imbiru,pozdrawiam i dziękuję za dobry przepis
    Nestii- warto,warto:)

    OdpowiedzUsuń