niedziela, 23 marca 2014

Banan plantan

Szczerze powiem, że nie mam zielonego pojęcia jaka jest polska nazwa tego rodzaju bananów. W języku angielskim nazwa brzmi Plantain. Obiły mi się o uszy nazwy "plantan" i "banan sałatkowy", ale czy to prawidłowa nazwa... nie wiem. Banany te są większe, grubsze i  twardsze i nie są tak słodkie jak tradycyjne Z tym rodzajem bananów spotkałam się pierwszy raz w Anglii, kiedy znajomi podali usmażone talarki bananów do drugiego dania u siebie w domu. Trochę byłam w szoku... bo banany te nie smakowały jak "nasze" słodziutkie banany. Jest to bardzo ciekawy dodatek do drugiego dania...lub można je też potraktować jak takie "czipsy" i jeść z jakimś ciekawym sosem. Pewnego razu spróbowałam ugotowanych plantanów. Były one również dodatkiem do drugiego dania, ale nie przypadły mi do gustu.... Może komuś z was posmakuje? Wypróbowałam zielone banany i żółte. Żółty jest najepszy! Jeśli tylko będziecie mieli okazje zakupić takie cudeńko natury, wypróbujcie !Naprawdę polecam! 

SKŁADNIKI:

*Jeden banan plantan
*szczypta soli

WYKONANIE:
Odcinamy końce banana nożem. Obieramy ze skórki. Kroimi w talarki. Podsmażamy na rozgrzanej olejem patelni. Dodajemy szczypte soli do bananów. Koniec ! :)
K*








12 komentarzy:

  1. Chciałabym spróbować, nasze banany się rozpadają przy smażeniu, ciekawe, czy mogłabym w Polsce dostać ten owoc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o, a jaki sos by pasował do takich bananów?

      Usuń
    2. Banan plantan znajduje się w sklepie Lidla on ma smak taki jak ogórek ale chociaż spróbowałem to nie dla mnie..😊 lepsze słodkiego

      Usuń
    3. Banan plantan znajduje się w sklepie Lidla on ma smak taki jak ogórek ale chociaż spróbowałem ale wolę słodkiego 😊

      Usuń
  2. o, a jaki sos by pasował do takich bananów?

    OdpowiedzUsuń
  3. Oczywiście że są dostępne. Na giełdzie w 18-sto kilogramowych opakowaniach ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dostępne w Selgrosie

    OdpowiedzUsuń
  5. w Warszawie można kupić na pewno, ja też pierwszy raz w Anglii jadłam, pycha

    OdpowiedzUsuń
  6. To nie są banany...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak,to nie są banany plantan to owoco - warzywo,niedojrzały to bardziej warzywo, dojrzały owoc:)

      Usuń
  7. To nie banan :) tylko z wyglądu przypomina banana, ale nim nie jest. Jest to plantan inaczej zwany jako platan ;) Z tego co wyczytałam to nie je się go na surowo, jedynie po obróbce termicznej:)

    OdpowiedzUsuń